A Silent Hill-sorozat az elmúlt évek egyik legemlékezetesebb visszatérését produkálta. Bár a Silent Hill Ascension és a The Short Message gyenge fogadtatása sok rajongót elbizonytalanított, a franchise új lendületet kapott a Silent Hill 2 remake sikerével és az idei Silent Hill f megjelenésével. Utóbbi vegyes megítélése ellenére is jól szerepelt, a horizonton pedig már ott a No Code által fejlesztett Silent Hill: Townfall. Érdekesség, hogy ezeket a címeket - a kevésbé sikerült The Short Message kivételével - mind egyszerre, egy 2022-es stream során jelentette be a Konami.
A sorozat producere, Motoi Okamoto a napokban az X-en magyarázta el, miért döntöttek a tömeges bejelentés mellett. Mint írta:
"Három évvel ezelőtt, 2022-ben három címet jelentettünk be: Silent Hill 2, Silent Hill f és Silent Hill: Townfall. Nem akartuk csupán egyetlen remake-kel tesztelni a vizeket."
Okamoto szerint ezzel azt akarták elérni, hogy a rajongók érezzék, a Konami komolyan gondolja a sorozat újjáélesztését - még akkor is, ha egyszerre több projekt fejlesztése kockázatos.
A producer hangsúlyozta:
"Csak akkor látszik egy sorozat jövője, ha új játékokat is bejelentenek. A játékosok nem fognak lelkesedni egy IP iránt, ha nem érzik, hogy van jövője."
Hozzátette, a vállalatnak kell először bizonyítania az elkötelezettségét, hogy a közönség is valóban izgatott legyen. Ironikus módon ugyanakkor a Konami másik legendás sorozata, a Metal Gear Solid esetében épp a "várjunk és meglátjuk" megközelítést alkalmazza - a Snake Eater remake megjelenése után jelenleg a rajongóktól kérdezik, mit szeretnének legközelebb viszontlátni.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.