Nem csak az Xbox törölt a napokban fejlesztés alatt álló projekteket, ugyanígy tett a lengyel Techland is, amely a Call of Juarez szériával, a Dead Islanddel, a Dying Lightokkal, valamint az alattuk dohogó Chrome motorral alapozta meg a hírnevét. A néhány éve már teljesen önállóan működő, a játékkiadás terheit is magára vállaló stúdió pocsék évet zárt tavaly, nem kevesebb mint 37 millió dollárral volt kevesebb a bevétele a kiadásainál, és az azt megelőző éve sem volt sokkal jobb, mivel akkor 25 millió dollár mínuszt sikerült összehoznia. Ebben a helyzetben született döntés két projekt elkaszálásáról, de legalább nem bocsátottak el senkit, a felszabadult fejlesztőket átcsoportosították egy harmadik, bejelentés előtt álló játék munkálataira.
Noha a Techland nem árult el konkrétumokat, az Insider Gamingnek sikerült kiderítenie, hogy az egyik kukázott játék az a fantasy akció-RPG volt, amit 2022 májusában harangoztak be sejtelmes concept artok és szépen hangzó ígéretek kíséretében. A Project Cornerstone néven futó alkotást bevallottan a Star Wars inspirálta, a játékos karaktere olyan kunsztokra lett volna képes, mint a tárgyak mozgatása pusztán az akarata erejével. A portál forrásai szerint a fejlesztés ezer sebből vérzett a rossz vezetői döntések és a menet közben megejtett motorcsere (a Chrome-ot felváltotta az Unreal Engine) következményei miatt.
A másik, meg nem nevezett játékról egyelőre semmit sem tudni, az ellenben nagyon is valószínűsíthető, hogy a kaszálást túlélő harmadik projekt a Call of Juarez következő felvonása. Egy ideje már pletykálnak róla, hogy készül, méghozzá kezdettől fogva Unreal motorral. Csak remélhetjük, hogy ha valóban egy új CoJ formálódik a háttérben, akkor az a klasszikus western vonalon marad, és nem próbálkozik meg újra a zsáner modernizálásával a jogokat a Ubisofttól még 2018-ban visszaszerző Techland, amibe egyszer már beletört a bicskája. A napjainkba helyezett Call of Juarez: The Cartel volt a széria abszolút mélypontja. Lehet persze egy neo-westernt jól is csinálni, de csak akkor, ha nem ez a minta, ami alapján elindulnak a fejlesztők.
Jelenleg azonban, mint azt az InsiderGamingnek a stúdió megerősítette, a Dying Light: The Beast áll figyelme gyújtópontjában, az augusztus 22-én érkező játék megjelenését követően, a megfelelő időben ismerjük csak meg a jövőre vonatkozó terveket. Azokat a terveket, amelyek között már bizonyára nincs helyük a Techland eddigi törölt projektjeinek a Chrome 2-től, a Day of the Mutantsen és a Warhoudon át egészen a Hellraidig.