Az Xbox megjelenés kedvéért az ősz elején visszaugrottam a Helldivers 2 csataterére, ahol (egy kiváló port mellett) rengeteg új tartalmat találtam. Foghatnák ugyan erre azt a tényt, hogy a játék kliense már 150GB-ot nyom PC-n, de a valóság ennél egy kicsit összetettebb. A játék technikai vezetője, Brendan Armstrong egy blogposztban magyarázta a helyzetet, ami nagyon messze van az egyszerűtől.
Brendan elmondása szerint a kliens méretének ekkora ugrását az okozza, hogy rengeteg másolatot tartanak fenn adatokból, melyek jelentősen megkönnyítik a HDD-t használó gépek dolgát. A leírtak alapján a duplikátumok kitakarítása akár tízszeresére is növelhetné az érintett rendszerek betöltési időit, ami nem csak nekik, de társaiknak is vállalhatatlan problémát okozna.
Ilyenkor nyilván felmerül a kérdés, hogy mennyien játszanak még egyáltalán HDD-ről, de ezt senki sem tudja pontosan megmondani. Az Arrowhead nem fér hozzá ilyen adatokhoz, és még a Steam sem tudja, hogy mennyi az SSD-t és mennyi a HDD-t használó gamerek aránya. Brendan szerint a legpontosabb szám, amivel elő tudtak állni az 12 százalék a HDD részére, de ezt is csak más adatokból tudták valamelyest kikövetkeztetni. Ha még pontos is az a 12 százalék, még így sem tartják elfogadhatónak, hogy ennyi embert elvágjanak a játéktól vagy a fentiek mértékével rontsák le nekik az élményt. Mi lesz akkor a megoldás?
Egyelőre semmi, legalábbis semmi drasztikus. A rövidtávú terv, hogy összecsoportosítanak majd adatokat, melyek folyamatosan töltésre készen állnak majd. Ez megnöveli valamelyest a RAM használatot, és a HDD-s töltési időt is, de utóbbi esetében Brendan szerint kevesebb, mint 30 másodpercnyi extráról lesz szó. Ezen felül el fognak takarítani olyan elemeket, melyeket egyébként sem használ épp a játék, de ez olyan csekély szűkítést fog eredményezni, hogy azonnal visszaugrik majd a méret a következő tartalmi bővítés után.
Még egy potenciális megoldás merült fel, ami a magas felbontású textúrák különálló csomagolása lenne. Több játék is így oldja meg a méret kérdést: az alapjátékra 1080p-s textúrákkal számolnak, majd egy különálló DLC-ben teszik letölthetővé a magasabb verziókat. A gond ezzel az, hogy az Helldivers 2 motorját nem erre tervezték, így később implementálni egy ilyen rendszert komoly vállalás lenne. A csapat szerint ez lesz a legvégső opció, ha más megoldás nem válik be.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.