Noha mind üzleti, mind kritikai szempontból sikeresek voltak a BioShock játékok a franchise tíz éve hever parlagon. Igény ugyan lett volna a bővítésére úgy a rajongók, mint a kiadó részéről, csakhogy a 2K Gamesnek nem maradt a feladatra alkalmas stúdiója. A BioShockot és a BioShock Infinite-et jegyző Irrational Games feloszlott, a széria atyja, Ken Levin pedig végül egy másik projekt, a Judas mellett horgonyzott le. De BioShock 2-t fejlesztő 2K Marin sem jöhetett szóba, mert a kiadó bezárta az XCOM: Declassified hűvös fogadtatása miatt.
Az iménti okok miatt egy időben külső partner bevonásában gondolkodott a 2K Games, ám az együttműködésnek a Certain Affinityvel hamar vége szakadt, így aztán csak 2019-ben került sor a hivatalos bejelentésre, miszerint készül a következő BioShock (az egyszerűség kedvéért nevezzük BioShock 4-nek) egy új belső stúdió, a Cloud Chamber műhelyében.
Magáról a projektről kevés megerősített információ áll rendelkezésre túl azon, hogy Unreal Engine 5-re épül, magyarán a látvánnyal valószínűleg nem lesz gond. Minden más - beleértve az állítólagos sarkvidéki környezetet és nyitott világot - ködszurkálás csupán. A formális leleplezésre még várnunk kell, mivel az idei Summer Game Fest nyitóműsorán a várakozásokkal ellentétben nem a BioShock 4-et (vagy a Mafia 4-et, esetleg a Borderlands 4-et) harangozta be a kiadó, hanem a Sid Meier's Civilization VII-et.
Most viszont előkerült egy kép, amely állítólag egy 2021-es demóanyagból, egyenesen a játék prototípus buildjéből származik, amihez az MP1st a 2K egyik vizuális effekteken dolgozó munkatársától juthatott.
Az, hogy a pillanatfelvételt Parkside Demo billoggal látták el, alátámaszthatja a hitelességét, mivel a BioShock 4 munkacíme történetesen épp Parkside. A képen egy fényesen izzó, és valószínűleg hőt is árasztó struktúra látható, valamint a Ricochet Gun nevet viselő fegyver. A kezdetleges UI alapján pedig megmarad a különleges képességeket, támadási formákat kínáló plazmidok használata, amelyekből egyszerre hármat készíthetünk be.
Egyelőre még megtippelni sem merjük, hogy mikor készülhet el a BioShock 4, de az mindenesetre biztató jel, és a fejlesztés felpörgetéséről árulkodik, hogy a Cloud Chamber a közelmúltban számos pozícióra keresett munkatársat.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.