Hirdetés

Egy indie fejlesztő játékát épp eltakarítja az Apple, és senki sem érti miért

|

A multimilliárdos cégóriásnak biztosan kellett az a 300mb, amit elfoglalt a szerverein.

Hirdetés

A Santa Ragione egy kisebb, de több díjazást is kiérdemelt indie fejlesztő. A stúdió megajándékozott minket több emlékezetes kalanddal is a Saturnalia, Mirror Moon EP vagy Mediterranea Inferno történetein keresztül. Az egyik régebbi mókájuk, a Wheels of Aurelia egy egész falnyi elismerést tud felmutatni Steam aloldalán, még annak ellenére is, hogy a Metacritic pontszáma nincs éppen az egekben.

A cuki kis kalandjáték elérhető PC mellett iOS-re és Androidra is, bár előbbi esetében változások kezdenek beállni. Az Apple ugyanis július 25-én leszedi azt az App Store-ból és senki nem érti miért. Elképzelések vannak, de a cég hivatalosan csak annyit mondott, hogy a "régi" vagy "elavult" alkalmazások eltakarításának szabályai szerint járnak el.

Hirdetés

Egy 2016-os, egyszer végigjátszható kalandjátékról van szó. Ez nem egy gacha, vagy bármi más szolgáltatásalapú rémálom: egy komplett, hibátlan művészeti élmény, amiért kifizetsz 2000 forintot, aztán letörlöd, ha végeztél vele. Keveseknek van problémája a formátummal, de mivel egy ilyen játékot nem frissítgetsz állandóan, az Apple-nek persze szúrhatja a szemét.

Az Eurogamernek adott nyilatkozatában a Stan Ragione társalapítója,  Pietro Righi Riva értetlenül állt az egész előtt:

"A játék tökéletesen működőképes, és abszolút megfelel a szükséges technikai elvárásoknak. Nem kaptunk semmilyen tiszta indoklást arról, hogy ennek ellenére miért is távolítják el a játékunkat. Többször megkérdeztük őket."

Riva elmondta, hogy feleslegesen frissítgetni egy játékot költséges móka, és elveszi az időt a többi projekt elől. Ha tényleg az a baja az Apple-nek, hogy nem kapott tapaszt a cucc egy ideje, akkor az komoly probléma lesz, nem csak a Wheels of Aureliának, de sok más játéknak is.

"Szerintünk a teljesen funkcionális termékek eltávolítása aláássa a médium kulturális és művészeti jelentőségét. Akár csak egy könyv, film vagy zenei album, egy befejezett videójátéknak nincs alapvető szüksége folyamatos frissítésekre az alapvető működésének fenntartása felett."

Riva a meglepődött kiakadást még aláhúzta azzal, hogy mennyire örül az Európai Unió törekvéseinek. A régió sokat dolgozik azon, hogy egy biztonságosabb teret biztosíthasson a digitális piacok résztvevőinek számára, ami nyilván az alkotóknak kedvez, és ami miatt az Apple folyton fellebbez. Az almás óriás legutóbb egy 500 millió eurós bírságot kapott a nyakába, mert meg akarta mondani az alkalmazások fejlesztőinek, hogy hogyan kérhetnek pénzt a munkáikért. Az almás cég ügyvédjei most keményen lobbiznak ez ellen. Meglátjuk, mi lesz belőle.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)