Hirdetés

Egy Dűne-inspirálta roguelike fejlesztője több év hallgatás után visszatért, és beszámolt a bukásáról

|

Két év csend után felbukkant, kihúzta a játékot az Early Access alól, és teljesen ingyenessé tette. Az okokat hosszasan taglalta.

Hirdetés

Még 2023. márciusában bukkant fel egy Iron Mandate nevű Early Access játék Emerick Gibson gondozásában. A cucc nem túl bonyolult: egy Dűne-szerű hernyót irányítunk, csak ez mechanikus és lézerei vannak. A játékosnak végig kell navigálnia néhány pályán, miközben fegyvereket gyűjt és fejleszt.

Meglehetősen alap roguelike indie móka, de a megjelenést követően a fejlesztője eltűnt. Gibson most visszatért, "megjelentette" a cuccot (kihúzta az Early Access program alól) és teljesen ingyenessé tette. A hallgatásról és hirtelen visszatérésről egy blogposztban mesélt, és nem cukrozta agyon a dolgot. A bejegyzésében egyszerűen egy "bukott projekként" hivatkozott az Iron Mandate-re:

"Nincs elég idő, és pénz a folytatáshoz, ráadásul alapvető problémák vannak a központi ötlettel, szóval kihúzom a játékot az EA alól, és továbblépek."

A játék sosem volt egy megasiker, lévén a legmagasabb játékosszám is pár tucat volt, de a közösségtől pozitív értékeléseket kapott. Sajnos ennek ellenére sem tudta Gibson összerántani az ötleteit. A blogposztjában leírta, hogy már az alapötlet problémás volt. A mechanikus hernyót irányítani, aminek tulajdonképpeni inspirációja a Dűne-nyitójelenete volt, nem a legkomplexebb játékötlet. Nincs sok lehetőség folytonos bővítésre, és bár Gibson először azt hitte, hogy majd végtelen mennyiségű fegyvert fog kitalálni a főszereplőhöz, ötnél meg is akadt.

Hirdetés

Hozzátette, hogy az egész oktatóélmény, és irányítási séma borzalmas, és az egész egy katyvasz. Kiemelte, hogy mégcsak tartalmi variáció sincs az egészben, ami nem tesz jót a roguelike élménynek: két óra alatt le lehet tudni az egészet, és nincs értelme visszatérni hozzá. 

"Szerintem a hatásos művészet alkotásának két akadálya az idő, és a bukásnak lehetőséget adó tér. Végtelenül hálás vagyok azért, hogy én mindkettőt megkaptam, és megpróbálhattam összerakni ezt a játékot."

Gibson már tovább is lépett, és jelenleg egy nyugis kis városépítős kalandot fejleszt. A The People of Sea, Sun & Salt már ránézésre is sokkal kiforrottabbnak tűnik, mint az Iron Mandate volt. Kíváncsian várjuk, hogy mi lesz belőle.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)