Hirdetés

EA Sports Madden NFL 26 teszt - felszínes fejlődés

|

Idén is valamivel többet nyújt a Madden NFL széria a közvetlen elődjéhez képest, de hosszabb távon kidomborodnak a játékmenet hibái.

Hirdetés

Az EA Sports minden évben innovációt, realizmust és megújult elkötelezettséget ígér a futballrajongóknak. Idén sem volt ez másképp a hangzatos Built from Sundays szlogennel, ami a valódi meccseket idéző edzői döntésekkel, egyedi mozdulatokkal és egyedülálló atmoszférával kecsegtet a Madden NFL 26-ban. De minél jobban elmerülünk a játékban, ahogy egyre több meccset játszunk, úgy derül ki igazán, hogy idén sem kerültünk sokkal közelebb az igazi NFL szimulációhoz.

Már régóta szkeptikusan figyelem a Maddennel kapcsolatos híreket és új bejelentéseket, mert már annyiszor kellett csalódnom a játékmenetben és az Ultimate Teamre összpontosító marketingkommunikációban. Viszont mivel az EA párhuzamosan fejleszti a College Football szériát is, és több mechanikát sikerült átültetni a Maddenbe, összességében határozottan szórakoztatóbb és jobb élmény az idei kiadás, mint a Madden NFL 25.

Hirdetés

A játékmódok ezúttal is a szokásosak: fókuszban a Madden Ultimate Team (MUT), amihez kapcsolódóan bármelyik menünavigáció során az arcunkba tolja a játék a legújabb pakkokat, frissítéseket, és próbál berántani, hogy vásároljunk minél több virtuális fizetőeszközt a marginálisan jobb játékosok megszerzésének esélyéért. Már rögtön az első elindításnál, miután kiválaszthatjuk a preferált nehézségi szintet és stílust, rúgás- és dobásmechanikát, és néhány egyéb alapbeállítást, a következő lépésben már a MUT kopogtat. Előbb egy reklámmal, majd kiválaszthatjuk, hogy a kedvenc csapatunk úgynevezett NFL Team Pass csomagját szeretnénk-e megvásárolni. Ezután léphetünk csak át a főmenübe, ahol természetesen kiemelten az első válaszható lehetőségünk, hogy elkezdjük az Ultimate Team kalandot. Csak viszonyításként: a Team Pass 1000 Pointba kerül, ez nagyjából 4300 forint; a legdrágábban megvásárolható játékbeli fizetőeszköz csomag pedig 18 500 Point, amelyet 62 000 forintért húzhatunk be.

Természetesen alább elérhető a Franchise, a Superstar, az Online Head 2 Head, és végül a Quick Play is, ha csak leülnénk néhány meccsre a haverokkal, vagy egyszerűen kipróbálni, hogy mozognak idén a virtuális pályán az NFL legnagyobb sztárjai.

Csillogó prezentáció

Az EA Sports Madden NFL 26 egyik legnagyobb erőssége, hogy - a testvérjáték College Footballt megidézve - mennyire erős és élethű atmoszférát képes teremteni: a morajló közönség, a csapatok tradíciói, a stadionok egyedi hangulata, és idén már a felújított időjárási hatások mind hozzájárulnak, hogy lelkesen indítsuk el a meccseket. Több kommentátorcsapat, több tévés prezentációt idéző grafika - nincsenek sajnos ESPN vagy egyéb licencek, így a Monday Night Football nevet sem használhatja a Madden -, a fények és a zene teszik teljessé ezt az élményt. Tagadhatatlan, hogy a College és a Madden csapata összedolgozik, de ez nem is baj, hiszen idén már a Madden-játékosok számára is elérhető a Revamped Passing mechanika, a sérüléseket és a fáradtságot modellezni próbáló Wear & Tear, valamint a csapatok bevonulása is idézi az egyetemi foci legjobb jeleneteit.

Built from Sundays szlogen a valóságban azt jelenti, hogy a fejlesztőcsapat a valódi NFL csapatok edzőit és szupersztárjait próbálta modellezni a pályán történő döntéshozások során. A QB DNA mechanika lényege, hogy az irányítók próbáljanak ténylegesen úgy mozogni, dobni, szaladni, és "gondolkodni", mint valójában. A sikerességet azonban - ahogy eddig - az egyes értékelések és a nehézségi szintek befolyásolják, de kétségtelenül más érzés például Patrick Mahomes vagy Lamar Jackson irányítása. A játékhívásokat pedig a mesterséges intelligenciával igyekeznek modellezni - az úgynevezett Real-Time Coaching AI (RTC) gyakorlatilag átvette a javasolt játékhívások helyét, és a valódi edzők tendenciái, valamint a virtuális pálya történései alapján próbál javaslatokat tenni. Ez sajnos nem egészen működik úgy, hogy ténylegesen hihető legyen, és aki már igazi Madden-veterán, inkább saját maga fogja hívni a játékokat, de izgalmas fejlesztés, amikor megfelelően működik.

Hiába azonban a látvány, ha a pályán mégsem úgy történnek az események, ahogy az egy NFL szimulációs játéktól elvárható lenne. Ezúttal is kidomborodnak a már sok éve használt Frostbite motor hibái, és szinte minden azon múlik, hogy az animációk hogyan fűződnek egymásba. A futójáték intuitívabb, precízebb irányítással, de nincs mit tenni, ha a falemberek mellett érintetlenül megérkezik az arcunkba a védő, vagy a fullback úgy szalad előre, hogy ignorálja a közvetlenül vele szembe várakozó védőt, és megy blokkolni a második szintre. Amikor működik egy játék, és gyönyörű mozdulattal húzza le egy elkapó a labdát, vagy küzdünk a futónkkal az utolsó yardért, jó érzés irányítani a csapatunkat. A College Footballhoz hasonlóan a meccsen belüli menükkel gyorsan kell navigálnunk, és rengeteg a lehetőségünk - de mégis keserűen fordulunk el a monitortól, amikor egymásba akadnak a játékosok, a valódi fizikát meghazudtolóan visz véghez egy szerelést vagy egy passzvédekezést a mesterséges intelligencia.

Szupersztár státusz

A Franchise több RPG-elemmel bővült a tavalyi évhez képest, az edzőnk karakterének fejlesztése eléggé hasonlít a College Football módszereihez, és a lassú menükben való lépkedés ellenére szórakoztatóbb élmény, mélyebb taktikai lehetőségekkel a Madden NFL 25-höz képest. A sémák összeállításában segít, hogy a Madden is végre modernizálta a pozíciókat, így itt is megvan már az EDGE, Mike, Will, Sam kategorizálás, illetve a Gadget, és még Long Snapper pozíció is. Kicsit vicces, hogy a Long Snapperek funkciója a MUT-ban csak annyi, hogy mesterségesen magasabb értékelést kapva eladhatjuk a valódi pénzért megvásárolt pakkból kinyitott játékost a másik játékbeli fizetőeszközért. A Superstar mód is szórakoztatóbb, kicsit több szerepjátékos elemmel, de még mindig nagyon furcsa, mennyire korlátozott lehetőségink vannak, és csak QB, HB, WR, LB, CB posztokon indíthatunk karriert.

Összességében az EA Sports Madden NFL 26 határozott előrelépés a tavalyi kiadáshoz képest, köszönhetően a látványelemeknek és a taktikai lehetőségeknek. Vannak pillanatok, amikor tényleg azt érezhetjük, hogy valóban NFL-szimulációval játszunk, máskor csak vakarjuk a fejünket egy-egy visszajátszás után, hogy valóban mi hibáztunk-e, illetve csak kaptunk egy szerencsétlen animációt vagy egy megmagyarázhatatlan mesterséges intelligencia döntés befolyásolta a végkimenetelt. Amíg az EA-nél a kizárólagos NFL-licenc, és nem szakadnak el a fejlesztők a Frostbite motortól, nem kapunk drasztikusan más, jobb Madden-élményt. Rajongóként én már várom ezt a következő érát.

EA Sports Madden NFL 26
Előrelépés a tavalyi kiadáshoz képest, de még bőven van hová fejlődnie a modern Madden sorozatnak.
Ami tetszett
  • megújult Superstar és Franchise módok
  • hangulatosabb és látványosabb prezentáció
  • változatos menüzene
Ami nem tetszett
  • pénznyelő Ultimate Team
  • sokszor érthetetlen mesterséges intelligencia és animációk
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)