A Concord története már most tankönyvi példája annak, milyen kockázatokat hordoz egy szolgáltatásalapú játék fejlesztése: éveken át készült, komoly pénzeket égettek el rá, majd a megjelenés után néhány héttel a süllyesztőben landolt. A projektet fejlesztő Firewalk Studios bezárt, a játék szerverei leálltak, a Sony pedig csak annyit tett hozzá utólag, hogy nem volt megfelelő a felügyelet. A történet azonban váratlan fordulatot vett, köszönhetően három makacs rajongónak, akik úgy döntöttek, nem hagyják veszni az egészet.
A The Game Post beszámolója szerint a feltámasztás egyik kulcsa egy Red nevű felhasználó volt, aki visszafejtette a játék működését, miközben open_wizard teljesen új backend API-t épített hozzá, egy gwog néven ismert programozó pedig további technikai segítséget adott. A trió bemutatott két gameplay videót is, amelyek bizonyítják, hogy az erőfeszítésük nem csak elméletben működik: sikerült betölteni a játékot, karaktert választani, és végigjátszani egy teljes Clash Point meccset.
Red ugyanakkor világossá tette, hogy a projekt még mindig félkész, játszható, de jócskán akadnak hibák. Ahogy fogalmazott, ha teljesen készen állnak a saját szervereik, zárt körű teszteléssel folytatják. Hogy meddig tehetik ezt, az kérdéses, mert miközben a kitartásuk és lelkesedésük dicséretes, a Concord jogai felett a Sony rendelkezik, és ha a vállalat úgy dönt, eltapossa a rajongói kezdeményezést, akár jogi lépéseket kilátásba helyezve, senki sem akadályozhatja meg benne.
Első lépésben a kiadó a MarkScan vállalaton keresztül szerzői jogi követelésekre hivatkozva levetette az említett videókat.
