Hirdetés

Hazai pályán majdnem húsz éve veretlen a Call of Duty, de idén megszorongathatják

|

Pontosan 2006 óta egyetlen olyan év sem volt, amikor a Call of Dutyt bármilyen shooter meg tudta verni a legfontosabb piacán.

Hirdetés

Annyira jól sikerült a Battlefield 6 és annyira közepes lett a Call of Duty: Black Ops 7, hogy az iparágat elkezdte foglalkoztatni az a kérdés, hogy vajon eladásban is le tudja-e majd nyomni, ezzel megtörve a Call of Duty közel két évtizedes vezető pozícióját. Bár az eredményekre még várni kell, a Circana elemzője, Mat Piscatella már most érdekes adatokat osztott meg az amerikai piacról, amelyek alapján minden eddiginél szorosabb verseny alakulhat ki a két FPS-óriás között.

Piscatella szerint utoljára 2006-ban fordult elő, hogy egy lövöldözős játék megelőzte a Call of Dutyt az Egyesült Államok éves eladási listáján, amikor is a Gears of War volt a győztes. Az utolsó FPS, amely képes volt erre, a Star Wars: Battlefront II volt még 2005-ben. Azóta a Call of Duty valójában legyőzhetetlen, ráadásul minden zsánert tekintve is az elmúlt 16 évből 13-szor zárt az élen. Ezt eddig 2013-ban a GTA V, 2018-ban a Red Dead Redemption II és 2023-ban a Hogwarts Legacy tudta felülírni.

The last Shooter genre game to outsell Call of Duty in the US market over a full year was Gears of War, in 2006. The last FPS to do so was Star Wars: Battlefront II a year prior. A Call of Duty game has been the US market's best-seller in 13 of the past 16 years (GTAV, RDRII, Hogwarts Legacy).

— Mat Piscatella (@matpiscatella.bsky.social) 21 November 2025 at 14:18

Piscatella úgy látja, hogy a shooter-piac 20 éve nem volt ennyire kompetitív, ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy ma már az eladások önmagukban nem mutatják a teljes képet. Az olyan tényezők, mint a Game Pass, a digitális előfizetések vagy az ingyenes játékok teljesen új dimenziókat nyitottak a piaci versenyben.

Hirdetés

A Battlefield 6 azonban ennek ellenére is rendkívül erős rajtot vett, a Call of Duty ezzel szemben hátrányból indult, mivel a Black Ops 7 már az Xbox Game Pass és PC Game Pass kínálatában is elérhető volt. Ez azt jelenti, hogy sok játékos nem vásárolta meg külön a játékot, hanem az előfizetésen keresztül játszik vele. Egyes becslések szerint a Microsoft így több mint 300 millió dollár közvetlen bevételről mondott le, bár az előfizetések száma valószínűleg jelentősen nőtt a megjelenés hatására.

Érdekesség, hogy az Activision ezúttal nem tett közzé konkrét eladási adatokat a Black Ops 7 premierjét követően, ami egyébként egy szokatlan lépés a kiadótól. A döntő pillanat december 17-én jön el, amikor a Circana nyilvánosságra hozza az amerikai novemberi eladási adatokat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)