A Winter of The Wolfban az alapok természetesen változatlanok: az eredetileg megismert sajátságos játékrendszer szerint ténykedünk, középkori Távol-Keletet idézÅ‘ környezetben. Falunkban parasztjaink automatikusan "születnek", rizst és vizet "bányásznak" (klasszikus RTS szóhasználattal élve), és különbözÅ‘ tÃpusú harcosokká fejlÅ‘dnek a harci tanodákban, sÅ‘t, tovább is okosodhatnak, ha egynél több tanodába járatjuk Å‘ket. A Battle Realms-ben megismert, száműzött Kenji helyett a WotW sztorijában azonban a Wolf klán szÃneiben versenyzÅ‘ Grayback lesz a központi figura. A 11 küldetést felölelÅ‘ történet az eredeti játék elÅ‘tt játszódik, segÃtségével azt az idÅ‘szakot izgulhatjuk végig, amikor a rabságban tengÅ‘dÅ‘ "izomtibor" wolfok lerázták a gonosz Lotus Klán (emlékeztek, a feketemágiát erÅ‘ltetÅ‘ banda, WarCraft 3-as Undead feelinggel) rabigáját.
Az első Farkas, aki győzni tud
Ennek megfelelÅ‘en a hangsúly is áttevÅ‘dik a Dragon, illetve Serpent Klánokról az eredeti BR-ben kissé hanyagolt barbárokra, amit, megmondom Å‘szintén, nem is bántam. Bár anno a játék egyik legnagyobb erénye volt a zseniálisan megkreált távol-keleti hangulat (s ennek megteremtésében elvitathatatlan szerepe volt a Kenji-féle harcművész-társaságnak, akik a fent emlÃtett két klánt alkották), a wolfik nagyon kellemes kis nép, figyelemreméltó képességekkel. A Berserkerek vérfarkassá történÅ‘ átalakÃtása példának okáért nagyon is belopta magát a szÃvembe.
Történetük elég nyögvenyelÅ‘sen indul, lévén az elsÅ‘ pár küldetésben még nem épÃtkezhetünk (a szokásos "ennyid van, maraggyá’ életben" tÃpusú kalandok ezek), ám szépen lassan beindul, s direkt jót tesz a változatosságnak a Winter of the Wolf-ban megjelenÅ‘ havas tereptÃpus is. A többi újÃtást nem tudták a kieg. cÃmébe zsúfolni a készÃtÅ‘k, pedig van még egynehány: mind a négy klán kapott új egységeket és fejlesztéseket, melyek csak még grandiózusabbá teszik a játékot kombinálási opcióink tekintetében. Az új terephez pedig új idÅ‘járás is dukál: a hóviharok – a már megszokott esÅ‘zésekkel ellentétben – lelassÃtják a rizs növekedését, jó alapot biztosÃtva ezzel egy kiadós támadáshoz a legyengült – s a hóesés által még nyersanyag -utánpótlásától is megfosztott – ellenféllel szemben.
Vérben forgó vörös szemek...
A gép MI-je, ha lehet, még jobb lett az eredeti játék óta: okosan játszik, remek kihÃvást jelent. A nyerÅ‘ taktika azonban ettÅ‘l függetlenül változatlan, hiszen a relatÃve kicsi megengedett egységszám, a célzottan bázisvédelmi épületek kvázi hiánya, és a viszonylag hosszú fejlesztési idÅ‘k még mindig a gyors "rush"-oknak kedveznek (ezt segÃti elÅ‘ ráadásul az is, hogy az új fejlesztési lehetÅ‘ségek egyike-másika már az alapkatonákból is durva embereket farag, feleslegessé téve valamilyen szinten a harcosok minden lehetséges tanodába történÅ‘ beÃratását). Ezzel együtt azonban az eredeti Battle Realms hibái ugyanúgy megtalálhatóak játékban, mint a fentebb sorolt jellemzÅ‘k. Sajnos.
A harc, a játék egyik lényegi eleme még mindig kaotikus, kontrollálhatatlan. Az egységek nekiesnek egymásnak, ám ettÅ‘l a ponttól kezdve a kialakult forgatagban már csak iszonyatos nehézségek árán szólhatunk bele a csata menetébe, akár spec. képességet akarunk használni, akár katonákat mozgatni. Messze van a WarCraft 3 példás kezelhetÅ‘sége. A viszonylag nagy egységek, és a kifejezetten hatalmas területen terpeszkedÅ‘ épÃtmények pedig a háttérmenedzsmentet teszik egy kicsit nehézkessé a folyamatos scrollozgatással, keresgéléssel. A grafika az elmúlt évben megjelent konkurensekhez képest (AoM, War3) már közel sem csillog oly szépen, mint egy évvel ezelÅ‘tt (különösen a renderelt átvezetÅ‘k helyett használt "endzsinmúvik" esetében ütközik ez ki), tehát már erre sem tudjuk azt mondani, hogy húzó része lenne a játéknak, és az egységfejlÅ‘dés is változatlanul hiányzik (nekem legalábbis).
A fanok azonban – akik ezekkel mind tisztában vannak – ne tétovázzanak! A hangulat még mindig nagyon ott van, a lehetÅ‘ségeink még tovább bÅ‘vültek, ráadásul egy teljesen új perspektÃvából ismerhetjük meg a BR érdekes világát!
Kapcsolódó linkek: