Hirdetés

A Borderlands 4 végre fellélegzik PC-n

|

Egy hatalmas frissítés javította az egyik legrosszabb rajtot.

Hirdetés

A Borderlands 4 PC-s megjelenésekor sok játékos csalódottan tapasztalta, hogy a látványos folytatás komoly technikai gondokkal küzd, az optimalizálás hiánya pedig még erős konfigurációkon is érezhető volt. December közepén azonban megérkezett az a frissítés, amelyre hónapok óta vártak a rajongók, és amely végre valódi előrelépést hozott a teljesítmény terén.

A fejlesztők az egyik legfontosabb változtatásként bevezették a Profile-Guided Optimization technológiát, amely hatékonyabb futást és jelentős CPU-oldali gyorsulást eredményez. Emellett átdolgozták a növényzet megjelenítését, a fű, bokrok és egyéb részletek új hálókat és anyagokat kaptak, így kevesebb erőforrást igényelnek kirajzolás közben. A motor szintjén is történt előrelépés, hiszen az Unreal Engine újabb verzióiból származó GPU-optimalizációk javították a Lumen megvilágítást, a tükröződéseket és a vízmegjelenítést.

Fontos változás, hogy a játék átvezető jelenetei immár nem ragadnak be 30 képkockára másodpercenként, hanem magasabb framerate-tel futnak, ami sokkal egységesebb élményt ad. A gyengébb PC-k tulajdonosai is profitálnak a frissítésből, különösen a növényzettel, dinamikus árnyékokkal és szélhatásokkal teli területeken érezhető a javulás.

A december 11-i frissítés a VRAM-kezeléshez is hozzányúlt, a textúra- és meshmemória újraszervezésével különösen az 8 GB memóriával rendelkező videokártyák kaptak komoly lökést. Ennek köszönhetően alacsonyabb grafikai beállítások mellett is megmarad a látvány minősége, miközben a teljesítmény érezhetően nő. A fejlesztők emellett csökkentették a memóriafolyásokat, javították a fizikai számításokat és a Niagara rendszert, valamint finomították a shader-előfordítást, így játék közben kevesebb akadozás jelentkezik.

Hirdetés

A felesleges fényforrások eltávolítása, különösen a volumetrikus felhőkhöz kapcsolódó elemeké, szintén sokat segített az optimalizáláson. Egyes területeken az ellenfelek és NPC-k maximális száma is módosult, hogy ne terheljék túl a rendszert, ami nemcsak a teljesítményt javítja, hanem a játékmenetet is kisimítja. Az új grafikai opciók révén pedig akár teljesen kikapcsolhatók az árnyékok, a köd és a volumetrikus felhők.

A gyakorlati eredmények meggyőzőek. Független tesztek szerint az 8 GB VRAM-mal rendelkező kártyákon drámai a javulás, egy RTX 5060 Ti szintű GPU-val már magas beállítások mellett is stabilabb, magasabb képkockaszám érhető el, maximális részletességnél pedig akár közel duplázódhat a teljesítmény. Bár kisebb shader-akadozások még mindig előfordulhatnak, az összkép messze jobb, mint a megjelenéskor volt.

A Borderlands 4 tehát végre azt a technikai szintet közelíti, amit a játékosok joggal vártak el, és ezúttal tényleg nem egy látszatfrissítésről van szó, hanem egy olyan javításról, amely kézzelfoghatóan jobbá teszi az élményt PC-n.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)