Tegnap gondolt egyet a stúdió, és ismét kiadta a The Elder Scrolls V: Skyrim legújabb portját, mert hát kedd este volt, és gondolom senkinek sem volt jobb dolga annál, minthogy átkattintson pár grafikai opciót és újracsomagolja a Switch verziót. Az eredmény olyan is lett, de erről később, mert a Bethesda Matt Carofanója a Nintendo Life-nak nyilatkozva együtt nevetett a közönséggel.
"Igen, kicsit poénos, hogy milyen gyakran adjuk ki a Skyrimet, de hát ez egy remek játék."
A valóság az, hogy így lassan 15 év távlatából is egyet kell értenünk vele. Ettől függetlenül azért mind jót mulattunk a dolgon tegnap.
Carofano elmondása szerint szerették volna, hogy a játékosok a lehető legjobb minőségben élvezhessék a The Elder Scrolls V kalandjait. Sajnos bármennyire is lenyűgöző volt annak idején a Nintendo Switch változat stabilitása és hordozhatósága, 2025-ben már nagyon meglátszik, hogy mennyit kellett feláldozni az eredeti fényéből a portolás oltárán.
"Egy könnyű meló volt, amit a saját beosztásainkhoz mérten gyorsan le tudtunk szállítani. Felépíteni a játékot hosszú-hosszú évekig tart, de átültetni azt új konzolokra már egy sokkal gyorsabb folyamat."
Itt érdemes megjegyezni, hogy sajnos nem is túlozták el a port csiszolását. A Switch 2 változat borzalmas beviteli késésekkel dolgozik, 30fps-t tud csak kitolni magából (a Switch 2 könnyedén megoldhatná a 60-at), és bár élesebbnek élesebb lett, sokkal szebb nem igazán. Amolyan bethesdás munka lett ez is.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.