A Battlefield 6 az idei év egyik legnagyobb sikertörténete lett, ami eladásokban még a Call of Dutyt is képes volt megszo...rongatni. A hatalmas játékosbázis azonban óhatatlanul magával hozza a csalók megjelenését is, és a DICE mérnökei pontosan ezért élesítették a Javelin nevű, saját fejlesztésű csalásgátló rendszert. Az EA friss jelentése szerint ez a kernel-szintű védelem kifejezetten hatékonynak bizonyult, legalábbis ami a PC-s szerverek tisztaságát illeti.
A fejlesztők a Match Infection Rate nevű mutatóval mérik, hogy a többjátékos meccsek hány százaléka érintett valamilyen manipulációval. A Javelin indulása óta ez az arány mindössze két százalékra csökkent, ami azt jelenti, hogy a Battlefield 6 PC-s meccseinek 98 százaléka zavartalanul, a játékmenet integritását megőrizve zajlik. A játék népszerűségét tekintve a fennmaradó két százalék még így is jelentős mennyiségű mérkőzést jelent, de az arány önmagáért beszél: a rendszer határozottan teszi a dolgát.
A kernel-szintű megoldások azonban nem mindenki kedvencei. Sokan aggódnak amiatt, hogy egy videojáték hozzáférést kap az operációs rendszer legmélyebb rétegeihez, és ez a vita már évek óta parázslik a PC-s közösségben. Ezzel együtt az EA szerint a Javelin nélkülözhetetlen ahhoz, hogy egy ekkora volumenű többjátékos címben valóban vissza lehessen szorítani a csalókat. A helyzet így továbbra is két oldalról érthető: a játékosok tiszta meccseket akarnak, ugyanakkor jogosak a biztonsági aggályok is.
Egy biztos: a számok alapján a Javelin működik, és a Battlefield 6 játékmenetét jelenleg ritkán zavarják meg a csalók. Az már más kérdés, hogy a kernel-szintű védelem hosszú távon is elfogadott marad-e, vagy újra fellángol a vita arról, mennyire kell mélyre ásnia egy játéknak a rendszerünkben ahhoz, hogy megvédjen minket más játékosoktól.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!