Az id Software még májusban dobta piacra a Doom: The Dark Ages-t, és bár a stúdió azóta mély hallgatásba burkolózott a jövőbeli terveit illetően, most egy álláshirdetés árulhatott el többet a kulisszák mögötti fejlesztésekről. A hirdetést a Twitteren fedezte fel Timur222, és egy vezető játékmenet-fejlesztési programozói pozícióra keresnek új embert, kifejezetten egy "be nem jelentett videojáték-projekthez". A leírásból egyértelműen kiderül, hogy FPS-ről van szó, hiszen a feltételek között szerepel a minimum hat év tapasztalat az iparágban, illetve korábbi munka első személyű lövöldéken.
A projektről túl sok konkrétum nem derült ki, de az biztosnak tűnik, hogy az id Tech motorra épül. A sorozat legújabb változata, az id Tech 8, idén januárban mutatkozott be az Xbox Developer Direct eseményen, és várhatóan ez hajtja majd az új játékot is. Bár az id Software főként a saját technológiájára támaszkodik, nem kizárt egy hibrid megoldás sem, hasonlóan a Quake Championshoz, amely 2022-ben az id Tech és a Saber3D motor ötvözetével készült.
Az álláshirdetés ugyan nem ad egyértelmű jelzést arra, hogy a fejlesztés milyen szakaszban tart, de a stúdió többplatformos megjelenésben gondolkodik, hiszen a kiírásban külön kiemelik a konzolos fejlesztési tapasztalatot. Ez összhangban áll az id Software eddigi gyakorlatával, hiszen a PC-s verziók mellett sosem kerülték a konzolokat sem.
Sokan felidézik a 2024-es Xbox Developer Direct eseményen felbukkant Quake 6 utalást, ám az inkább a MachineGames projektje lehetett. Ettől függetlenül az új álláshirdetés megerősíti: az id Software a Doom: The Dark Ages után ismét egy FPS-en dolgozik, amely minden bizonnyal a stúdió technikai perfekcionizmusát és látványos akcióját hozza majd a következő generációra is.