Hirdetés

Az amerikaiak évről-évre többet játszanak

|

Jajj, ez nagyon aggasztó...

Hirdetés

Az NPG Group nevezetű kutató-intézet friss, csütörtöki (hangsúlyozottan az Egyesült Államokra vonatkoztatott) tanulmányának gamerekre fókuszáló szegmense szerint a 2 év fölötti játékosok (a 2 év alattiakról valamilyen okból hallgattak) 2010-ben már átlagosan heti 13 órát töltenek gép (PC, de inkább konzol) előtt. A tavalyi 12,3 órához képest ez (egy pillanat...) heti 0,7 órás növekedést jelent, amit az amerikai srácok sárkányreptetéssel és hamburgerevéssel, a felnőttek pedig TV-nézéssel vagy kocsmázással is tölthetnének. De nem! Ők csak egyre többet kockulnak.

A tanulmány szerint az "extrém gamerek" elnevezésű tábor ugyan a fogyasztók összlétszámának csupán 4 %-át teszi ki, de ők heti 48,5 óra (vagyis több, mint 2 nap) játéknál kevesebbel nem is érik be. Ez igen, nagy gratula nekik!

Platformok szerinti lebontásban a heti játékidőknél a következő a helyzet 2009-hez képest:

- Konzoloknál 9 %-os növekedés
- PC-n 6 %-os növekedés
- Portolható játékoknál 16 %-os visszaesés

A játékosok átlag életkora is feljebb kúszott egy évvel, 31-ről 32-re. A hiper-elszánt PC-s gamerek és a PC-s offline felhasználók mezőnyéből kerültek ki a legidősebbek, mindkét kategóriában 42 éves átlag életkorral. (Úgy tűnik, a klimax és a WoW nem férnek meg egymás mellett.)

Bár a kimutatás nem elsősorban az értékesítési szegmensre koncentrált, de azért az is kiolvasható belőle, hogy a digitális csatornákon végbement játék-eladások aránya is nőtt 2009-hez képest, nevezetesen 16-ról 17 %-ra. A kocka PC-sek töltögetnek legszívesebben (most ugyebár a legális alternatívákról beszélünk), az utóbbi 3 hónapban már játékaik 30 %-át digitális úton szerezték be.

A túlparton játékot venni / kapni is egyre népszerűbb elfoglaltságnak számít, ezt mutatja a konzol / portolható címek fogyásának 16 / 10 %-os emelkedése is. (Érdekes, hogy ez mennyire nincsen szinkronban az adott platformmal töltött idővel.)

Végül megemlítik, hogy az eredmények alapjául szolgáló adatokat egy januárban indított online szavazás útján gyűjtötték be 18.872 fogyasztótól.

Olvassa valaki Amerikából a GSO-t, aki szavazott? Do You speak Hungarian? If not, You couldn't even understand the meaning of this whole article,
although it's about Your consumer habits. Suck. Learn our beautiful language to find it out.

Komolyra fordítva a szót, szerintetek ez a rengeteg száraz adat és szám csak az üzleti élet résztvevőinek fantáziáját izgatja, vagy egy átlag gamer érdeklődését is felkeltheti? A kommentek számából majd kiderül. Mit szólnátok egy ugyanilyen (vagy hasonló) felméréshez Magyarország
játék-fogyasztói szokásaira vonatkoztatva? Biztosan létezik, legfeljebb egy hétköznapi user nem gyakran olvas efféle publikációkat...

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)