A Helldivers 2 fejlesztői, az Arrowhead Studios, végre hivatalosan is elismerték, hogy a játék hónapok óta tartó teljesítményproblémái a saját hibájukból erednek. A stúdió igazgatója, Mikael Eriksson a YouTube-on megjelent új kérdezz-felelek videóban nyíltan beszélt arról, hogy a "hibák házon belülről jönnek". Mint mondta, a csapat most fizeti meg az árát annak, hogy túl sokáig halogatták az optimalizálási kérdések megoldását, ezért a fejlesztők jelenleg teljes erővel a problémák orvoslására összpontosítanak.
Az Arrowhead legújabb, 4.1.0-s frissítése ennek a fordulatnak a része: a patch több, a játék 2024-es megjelenése óta fennálló hibát próbál kijavítani, köztük összeomlásokat és teljesítménybeli instabilitásokat. Eriksson szerint mindez a fejlesztési szokásokból fakad - a csapat túlságosan hozzászokott ahhoz, hogy "megússzon" bizonyos technikai hiányosságokat, és emiatt nem fordítottak elég figyelmet a meglévő problémák kijavítására.
A rendező önkritikusan hozzátette:
"Ez nagyrészt az én hibám - túl sokat fókuszáltunk új tartalmak készítésére, miközben nem foglalkoztunk eléggé a már meglévő hibák kijavításával."
Eriksson szerint most eljött az idő, hogy újragondolják a fejlesztési folyamatot, és a jövőben a stabilitásra helyezzék a hangsúlyt, hogy a Helldivers 2 hosszú távon is megbízható és élvezetes maradhasson a játékosok számára.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.