Sokan emlékeznek rá, hogy a Titanfall 2 annak idején miért bukott meg a piacon, hiába volt kiváló játék: az EA szerencsétlenül a Battlefield 1 és a Call of Duty: Infinite Warfare közé időzítette a megjelenését, így az gyorsan feledésbe merült. Kilenc évvel később hasonló helyzet állt elő: az Embark Studios új játéka, az Arc Raiders most a Battlefield 6 és a Black Ops 7 közé ékelődve rajtolt el. Sokak szerint ez őrültség, de a stúdió vezérigazgatója, Patrick Söderlund magabiztos - és neki van tapasztalata az ilyen helyzetekben, hiszen annak idején az EA Studios alelnökeként maga is részese volt a Titanfall 2 történetének.
Söderlund a The Game Business Shownak adott interjúban elismerte, hogy sokan értetlenül állnak a döntés előtt, de hangsúlyozta: alaposan megvizsgálták a lehetséges forgatókönyveket.
"Tudom, hogy néhányan azt kérdezik majd, 'Mit gondolnak ezek?' De mi hosszú távra tervezünk. Valahol el kell kezdeni ezt az utat."
- mondta.
Az Embark jelenleg mintegy 300 főt foglalkoztat, ami ugyan jelentős méret, de még messze van az EA vagy az Activision erőforrásaitól. Ennek ellenére az Arc Raiders ambiciózus vállalkozás: az egyik legígéretesebb "extraction shooter" az utóbbi években, még ha nem is rendelkezik a Battlefield vagy Call of Duty méreteivel.
A számok azonban azt mutatják, hogy a merész időzítés kifizetődhet. A SteamDB adatai szerint az Arc Raiders már több mint 264 ezer egyidejű játékost vonzott, és a hétvégére várhatóan még tovább nő ez a szám. A játék "nagyon pozitív" értékelést kapott a Steamen, és sokan dicsérik hozzáférhető, mégis mély játékmenetéért. A 40 dolláros ár, ami jóval kedvezőbb a konkurenseknél, szintén hozzájárulhat a sikerhez.
