Mindig érezni egy játékon, ha az szerelemprojekt, nem pedig valamilyen aktuális trendet akar meglovagolni. Ilyen volt a 2020-ban debütált Grounded is, az Obsidian első túlélőjátéka, amely a Drágám, a kölykök összementek! inspirálta témaválasztásával (rovarméretűre zsugorodott iskolásokkal kellet átvészelnünk a hátsó kertben ránk váró viszontagságokat) sokakat megfogott, történetével és játékmenetével pedig jó részüket meg is tartotta.
Abban, hogy komoly népszerűségre tudott szert tenni, oroszlánrésze volt a Game Pass szolgáltatásnak és bizonyára most, hogy korai hozzáférésben a folytatás is elrajtolt, valószínűleg nem kell sokat várnunk arra, hogy folytatódjék a sikerkommunikáció, azaz rövidesen megtudjuk, hány millió játékost vonzott a városi parkba áthelyezett, Unreal Engine 5-tel készült kaland. Az első rész júniusban már 25 milliónál tartott.
Ezt nyilván nem éri utol már holnap a Grounded 2, de a SteamDB adatai arra engednek következtetni, hogy talán nem kell majd hozzá öt év. A Valve platformján ugyanis alig egy óra alatt másfélszer annyian sereglettek össze, mint amekkora játékosszám-csúccsal az előd büszkélkedni tudott: 49 836 fő áll szemben 32 012-vel. Persze steames viszonylatban ezek nem eget rengető számok, de ahogy már korábban is említettem, az Obsidian túlélőjátékának első számú otthona a Game Pass, és ha ez a másfélszeres szorzó ott is megmutatkozik, netán még nagyobb, akkor az Xbox több mint elégedett lehet.
A visszajelzések eddig inkább pozitívak, a steames értékelések 74 százaléka tünteti fel kedvező fényben a Grounded 2-t, és mivel a játék még nincs kész, nincs abban semmi meglepő, ha a játékosok stabilitási problémákra, fagyásokra és egyéb gyermekbetegségekre panaszkodnak. A fejlesztők pont azért választották ismét a megjelenésnek ezt a formáját, hogy a visszajelzéseket is figyelembe véve formálhassák a játékot, ne kizárólag a saját fejük után menjenek.

Már közzétették az első éven is túlmutató ütemtervet, amely évszakokra bontva vegyesen ígér új recepteket, páncélokat, fegyvereket, lakberendezési tárgyakat, ellenfeleket és meglovagolható ízeltlábúakat a játékmenet és a felhasználói élmény finomhangolása mellett. Érkeznek továbbá új mutációk, kibővül a támogatott nyelvek számra (a magyar sajnos nincs közöttük), jövő ilyenkorra pedig már vizes kalandok is várnak a játékosokra.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.