Iszonyatosan be voltam szarva a Dying Light: The Beasttől és emlékeim szerint ennyire nem féltem videójátéktól az Alien: Isolation óta. A brutális parakaftorral a játék egyik írója is tisztában van, Dion Lay, a Creative Assembly korábbi vezető írója a FRVR podcastben mesélt arról, hogy a legendás horrorjáték "egyszerűen túl ijesztőre sikerült" sok ember számára.
De mégis büszke rá, hogy a csapat nem kötött a kompromisszumoknak.
Lay egy sztorit is megosztott a beszélgetés alatt, arról, amikor egy újságíró járt náluk, hogy 20 percet játsszon a játékkal, majd interjút készítsen. Ehelyett egy órán keresztül bujkált egy szekrényben, mert annyira félt, hogy nem mert kijönni.
"Ez az egyik kedvenc történetem. (...) Sokan aggódtak, hogy talán túl ijesztőre sikerül a játék. És tényleg, sokaknak az is lett. De én büszke vagyok rá, hogy nem hígítottuk fel, és hogy Alien: Isolation tényleg félelmetes."
- mesélte Lay, aki azt is elárulta, hogy eredetileg rövidebb játékot terveztek, de a Xenomorph annyira jól alkalmazkodott a játékosok taktikáihoz, hogy a teljes játékidő véletlenül megduplázódott.
"A szörny egyszerűen túlságosan okos lett"
Az Alien: Isolation 2014-ben jelent meg, és bár pont a nehézsége és félelmetes mivolta miatt megosztotta a közösséget, mára a horrorjátékok egyik etalonjává vált.
"Biztosan többet adtunk volna el, ha engedünk a félelemből, de akkor elveszítettük volna azt, ami különlegessé teszi az Alien: Isolationt."
Ha hasonló élményre vágytok, akkor tudom ajánlani az új Dying Lightot, mert éjszaka kimerészkedni a biztonságos helyekről már majdnem annyira para, mint az Isolation minden pillanata volt.