Grand Theft Auto 6 2026-ban érkezik az addigra életciklusuk utolsó részébe lépő konzolokra és sokan már most aggódnak, hogy milyen kompromisszumokat kell kötniük a Rockstar játékának futtatásakor.
Obbe Vermeij, aki korábban a Rockstar Games műszaki vezetője volt a PS2 és PS3 korszak legnagyobb GTA-játékainál, korábban azt nyilatkozta, hogy a GTA 7 "olcsóbb lesz, mint a GTA 6, mivel az AI segítségével könnyebb lesz elkészíteni". Mindig hálásak vagyunk, ha egy fejlesztő kendőzetlen őszinteséggel beszél az iparról és Vermeij most azt is elmondta, amire lélekben valószínűleg már sokan készülnek.
Vermeij a következő választ adta az X-en egy kérdésre, miszerint miért olyan nehéz elérni a 60 FPS-t a alapkonzolokon.
"Ez egy kompromisszum. 30 FPS mellett kétszer annyi poligon renderelhető, mint 60 FPS-en. Egy kompetitív játéknál mindig a magas képkockaszámot választanád, de a GTA esetében lehet, hogy inkább a vizuális részletek előnyben részesítése a jobb megoldás."
- írta Twitteren egy rajongónak. A GTA 6 minden bizonnyal egy hatalmas játék lesz, amiből majd lélegzetelállító dolgokat lehet kihozni a megfelelő PC-vel, de a konzolos játékosokat egészen biztosan kompromisszumok elé állítja majd.
It's a trade off. At 30 fps you can render twice as many polygons compared to 60 fps. For a competitive action game you'd always go for the high frame rate but for gta you might prefer the visual details.
— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij) July 27, 2025
A Digital Foundry jövőre majd ügyesen szétszedi nekünk a játékot, de jelenleg nagyon nehezen tudjuk elképzelni, hogy a GTA 6 akár egy PS5 Prón képes lenne 4K-s felbontás mellett másodpercenként 60 képkockát kiizzadni magából.
Ti beéritek 30 fps-sel?