Ahogy húzódik a Grand Theft Auto VI fejlesztése, úgy pörög a pletykamalom. Hivatalos infók híján mindenki találgat, és a bingókártyák közepén a felbontás és a frameszám lettek a legnépszerűbb kockák. Mindenki tudni szeretné, hogy mit tudnak majd a konzolok felmutatni a Rockstar új szörnyetege alatt, de a Digital Foundry trailerelemzéséből sokaknak van már egy elképzelése.
Az pixelmérő cserkészek arra jutottak, hogy a GTA VI trailerében a ray tracing bekapcsolása és 1440p-s felbontás mellett, 30fps-es teljesítményt kaptunk. Azt a videó leírása is tisztázta, hogy az anyagokat az alap PS5 modelleken rögzítették, így mindenki arra a következtetésre jutott, hogy 30fps lesz a PS5 által kínált teljesítmény.
Ez persze nem zárja ki a lehetőségét annak, hogy alacsonyabb felbontás mellett kaphassunk egy 40 vagy 60 fps-es, teljesítménycentrikus módot, de ez mindegy is. Úgy tűnik ugyanis, hogy közeleg egy PS5 Pro frissítés, amit egy @DetectiveSeeds nevű szivárogtató szerint 2026. májusában akar leszállítani a Sony. Ez tökéletesen megágyazhat a GTA VI-nak, és sokan arra számítanak, hogy a csodacsomag lehetővé teszi majd a látványorgia melletti 60fps-t is.
Mark Cerny, a Sony hardvertervezője egy közelmúltbeli interjúban beszélt arról, hogy az AMD RDNA 5-ös architektúrája már most befolyásolja a PS5 Pro lehetőségeit. Kifejezetten felhozta az FSR 4-et és a PSSR-t, melyeket csak úgy "rá tudnának dobni" meglévő játékokra. Ugyan konkrétumokat Cerny nem említett, de az FSR 4 támogatás sokat segíthet mindennek. Az AMD új csodafegyvere hibátlan felbontási skálázást tesz lehetővé, és észrevétlen képkocka-generációval tudja feljebb tolni az érzékelhető fps-t.
Ezek valószínűleg 60-ra tolhatják a GTA VI teljesítményét, de hogy tényleg így is lesz-e, az kérdéses. A Sony szorosan együttműködik az AMD-vel, de az együttes munkájukból mindenki profitálhat a PC és Xbox játékosokat is ideértve. Ennek mi csak örülni tudunk.