A Ubisoft a napokban tett közzé egy 400 oldalas dokumentumot, amiben gyakorlatilag mindent részleteztek, amire csak kíváncsi lehetsz a cég működésével kapcsolatban. A nagyja unalmas üzleti matek, de az ipar iránt érdeklődő papírbúvárok már sikerrel kiszedtek belőle egy darabkát, amitől vagy sírva fogtok röhögni, vagy lyukat fogtok verni tőle a legközelebbi falba. Mint mindig, most is a monetizációról van szó, és hogy mennyire mókás is az.
Nagyon szidni nem tudjuk a Ubisoftot, mert bár a drága jó Yves Guillemot megszólalásaitól kedvünk lenne Párizsig rohanni, mi mind a Star Wars Outlawst, mind az Assassin's Creed Shadowst élveztük, a Prince of Persia: The Lost Crownnal együtt. A baj itt a dolgok üzleti részével van, mert ami szerintünk csapnivaló fillérrágás, az szerintük egy mókás és élvezetes játékélmény.
A fent említett dokumentumban a következő olvasható:
"A monetizációs és hosszas elköteleződést hozó megoldásaink tiszteletben tartják a játékosok idejét, és hosszú távon is fenntarthatóak maradnak. Az aranyszabályunk a Ubisoftnál az, hogy a prémium játékaink vásárlóinak lehetőséget kell hagynunk az adott cím teljes végigjátszására, extra kifizetések elvárása nélkül. A prémium kategóriás termékeink monetizációs struktúrája mókásabbá teszi az élményt a játékosok számára, mivel ők testreszabhatják az avatárjaikat és gyorsabban fejlődhetnek, de ezek mindig opcionális elemek."
Ki ne élvezné azt, amikor a 60-70 eurós videójátékában még belógatják neki, hogy egyébként átugorhatna több tízórányi grindot, ha fizetne még 10-20 eurót.
"A szabályaink szerint eljárva a csoport elhatározta magát a fair és átlátható üzleti praktikák mellett, hogy szórakoztató, lehengerlő és magával ragadó élményeket kínálhasson, miközben biztosíthatja a játékosok biztonságát és jólétét. A Ubisoft monetizációs stratégiái két alappillért egyensúlyoznak: nyitottságot és méltányosságot minden műfajban."
Kíváncsiak lennénk rá, hogy Yvesnek mennyire volt ez a fejében, amikor NFT projektekkel házalt. A biztonságot is csak azért nem győzi kiemelni a dokumentum, mert rengeteget beszél az adatkezelési metódusaikról, és arról, hogy mennyire nincs is mitől félnünk, amikor megengedjük, hogy a francia óriás minden fogyasztói szokásunkat rögzítse.
Az egész egy kellemetlen vicc, és nagyon hálásak vagyunk a GamesRadar munkatársainak hogy átrágták azt.