Nem kellett sokat várni az első hivatalos 80 dolláros Xbox-játékra sem, a The Outer Worlds 2 lesz az, ami vágja majd az utat az elégedetlen fogyasztók dzsungelében. A Microsoft egy nagy bemutatóval zárta le a legutóbbi Xbox Games Showcase-t és bár a játék önmagában ígéretes folytatásnak tűnik, a nézőknek megakadt a szeme az árcédulán is.
A játékosok a szokásos kimért empátiával reagáltak a hírre és sokan a haragjukat pont az Obsidian felé irányították. Pedig a helyzet valójában az, hogy egy nagy kiadó saját fejleszőjének gyakran szinte semmilyen beleszólása sincs, hogy mennyiért kerül forgalomba egy játék, a legtöbben annak örülnek, ha nem kell mikrotranzakciókkal súlyosbított live service-t csinálni az arra alkalmatlan IP-ből.
"Nem mi szabjuk meg az árakat. Mi játékot készítünk, nem árcédulát."
- nyitlakozta az Obsidian, aki ebben az esetben tényleg csak annyit tehet, hogy széttárja a karjait. A meglepő az, hogy a nagyok közül általában nem a Microsoft az, aki először lépi meg a népszerűtlen döntéseket, ezt a privilégiumot átengedi a Sonynak, az EA-nek vagy épp a Ubisoftnak, akik közül az utóbbi kettő gyakran még örömmel is rohangál a péniszerdőben.
A kérdés most valójban az, hogy a The Outer World játékosai mennyire hajlandóak zsebükbe nyúlni egy majdnem 35%-kal drágább folytatásért. Vagyis inkább az a kérdés, hogy miért tennék, amikor ott van a Game Pass, ami a jelenlegi piacon egyre megkerülhetetlenebbé válik, hiszen ha legalább két játékkal szeretnél mindenképpen játszani a következő egy évben, akkor ennél jobb üzletet nem igazán tudsz kötni.
A 80 dolláros árcédula a Microsoft szempontjából valójában csak egy marketingfogásnak tűnik, ami még vonzóbbá teszi a Game Passt, ami az utóbbi években az üzleti modelljük alapja.
Ti mit gondoltok?