Miközben a játékiparban egyre több fejlesztő és művész fejezi ki aggodalmát a mesterséges intelligencia térnyerése miatt, a Take-Two Interactive vezérigazgatója, Strauss Zelnick épp az ellenkezőjét állítja. A Rockstar Games és a 2K Games anyavállalatának vezetője a Paley Center for Media rendezvényén arról beszélt, hogy a generatív MI nem fog munkahelyeket megszüntetni, hanem épp ellenkezőleg.
"A technológia mindig növeli a termelékenységet, ami növeli a GDP-t, és ezáltal a foglalkoztatást is. Az MI sem lesz kivétel"
- mondta Zelnick, aki szerint 1865-ben az amerikai munkaerő 65 százaléka dolgozott a mezőgazdaságban, ma pedig ez az arány mindössze 2 százalék, mégis magasabb a foglalkoztatottság, mint valaha. Zelnick szerint a mesterséges intelligencia "nagyszerű dolog minden iparág számára", de nem képes helyettesíteni az emberi kreativitást.
"Az MI nem fog zsenit teremteni, nem fog mesterműveket alkotni. Csupán adat és számítási kapacitás, egy nyelvi modellel összekötve."
Korábban maga Zelnick hangsúlyozta, hogy a GTA 6 "kreatív zsenialitása teljesen emberi", és szerinte az alkotóknak jár a tisztelet és a fizetség, ha munkájukat MI rendszerek használják fel. Mindeközben a szakmán belül korántsem ennyire optimista a hangulat, az MI elterjedése komoly leépítesekhez vezetett és vezetni is fog és még az OpenAI vezetője, Sam Altman is elismerte, hogy a technológia rövid távon több munkahelyet szüntethet meg, mint amennyit teremt.
"Az MI nem kreatív. Az adathalmazok mindig a múltat tükrözik, míg az igazi alkotás előre tekint. Az MI legfeljebb előrejelzéseket készít, de a jövőt továbbra is az emberek írják."