2017 januárjában jelent meg a Resident Evil 7 PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra, majd egy évvel később Nintendo Switchre is megérkezett, amit 2021-ben a Stadia-verzió, idén júniusban pedig a PlayStation 5 és Xbox Series X/S változatok követtek.
A horrorjáték hatalmas sikernek bizonyult, hiszen az eltelt öt év alatt több mint 11 millió példányt adtak el belőle, így a Capcom nem panaszkodhat, rengeteg játékos tapasztalta meg a Baker család hátborzongató vendégszeretetét.
De könnyen lehet, hogy ez a sikersztori másképpen alakult volna, ha maradnak a Capcom eredeti tervénél, és szolgáltatásalapú játékként valósul meg a Resident Evil 7, mikrotranzakciókkal és online multiplayerrel felvértezve. Jun Takeuchi executive producer szerint legalábbis ezt szerette volna a cég, amelyről a Biohazard (ez a Resident Evil neve Japánban) YouTube-csatorna egyik videójában mesélt Shinji Mikaminak, akinek köszönhetően elrajtolt a franchise 1996-ban.
Mielőtt Takeuchi bekerült a projektbe, még egészen más szelek fújtak a Capcomnál:
"Akkoriban nagy volt a nyomás a Capcomnál marketingoldalról, ami azt sugallta, hogy olyan játékokat kell készítenünk, amilyeneket a játékosok kérnek. Szóval azt mondták nekünk, hogy »csináld ezt, csináld azt«, ez nagyon nehéz volt a rendezőknek. Online multiplayer itt, letölthető tartalom ott. »Folyamatos szolgáltatást kínáló játékok! Mikrotranzakciók! Csináljatok egy Resident Evil játékot, ami mindezeket kipipálja!« Komolyan, annyi követelmény volt, szegény rendezők!"
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Hogy végül nem így lett, azért Takeuchi szerint egy embernek mondhatunk köszönetet:
"Végül az elnökünk, [Kenzo] Tsujimoto lépett közbe. Ő már hallott az összes addigi sikertelen próbálkozásról. Szóval ez az egyik felejthetetlen pillanat számomra. Január 4-e volt, az új év első munkanapja. Az elnök behívott az irodájába. »A Resident Evil 7 elég rossz állapotban van. Takeuchi-kun, lépj közbe és segíts megcsinálni!« Így kerültem végül oda, hogy a Resident Evil 7-en dolgozzak."
Amikor Takeuchi átvette a projektet, azt szorgalmazta, hogy távolítsák el a játékból a szolgáltatásalapú részeket, és inkább arra fókuszáljanak, hogy egy vérbeli horrorjátékot készítsenek.
Először is úgy döntöttünk, hogy a Resident Evil gyökerei a horrorban vannak. Sokat beszélgettünk erről. A multiplayer ötletét elég gyorsan elvetettük. Ha megfelelően össze tudtuk volna rakni, akkor egy izgalmas horror multiplayer játékot készíthettünk volna, de nem igazán voltak jó ötleteink, így félretettük. Végigmentünk a listán, kivágtuk őket, míg végül a marketing legrosszabb rémálmát kaptuk - egy sima egyjátékos horrorjátékot. Ez lett a végeredmény."
Persze azért így sem maradt extra tartalmak nélkül a Resident Evil 7, hiszen jött két kisebb (Banned Footage Vol. 1-2.) és két nagyobb DLC (End of Zoe, Not a Hero) is a játékhoz.