Hirdetés

A modern játékosokhoz igazítják a Tomb Raider Legacy of Atlantis nehézségét

|

A remake könnyít, de a csapdák és a klasszikus Tomb Raider-érzés megmarad.

Hirdetés

A Crystal Dynamics megerősítette, hogy a 2026-ra érkező Tomb Raider: Legacy of Atlantis nem lesz olyan kíméletlenül nehéz, mint az eredeti játék, ugyanakkor a klasszikus élmény lényegét nem akarják feláldozni. A döntés nem meglepő, hiszen a The Game Awards 2025 egyik nagy bejelentéseként leleplezett remake célja az, hogy az ikonikus Tomb Raidert egy új generáció számára is élvezhetővé tegye.

A fejlesztők a GamesRadar+ által is követett bemutatón beszéltek arról, miként nyúlnak hozzá a legendásan büntető nehézséghez. Will Kerslake, a Crystal Dynamics egyik fejlesztője szerint egy remake esetében elengedhetetlen, hogy a játék fejlődjön, és alkalmazkodjon a mai játékosok elvárásaihoz. Úgy fogalmazott, a megfelelő újraértelmezés része az is, hogy a nehézség ne ugyanazt a frusztrációt okozza, mint évtizedekkel ezelőtt, amikor az azonnali halálhelyzetek és a könyörtelen csapdák a Tomb Raider védjegyének számítottak.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy Lara Croft kalandja megszelídülne. A fejlesztők hangsúlyozták, hogy a rejtvények, a harc, a felfedezés és a hajmeresztő akciók továbbra is központi szerepet kapnak. A klasszikus elemek, mint a hatalmas guruló kőgolyók, a veszélyes platformszakaszok és a végzetesnek tűnő csapdák mind visszatérnek, csak éppen átgondoltabb formában, amely kevésbé bünteti az apró hibákat.

Hirdetés

Nem ez lenne az első alkalom, hogy a sorozat enyhít az eredeti nehézségen. A Tomb Raider Anniversary idején például a gyors eseményekkel oldották meg az egykori instant halálhelyzeteket, így a játékosok több esélyt kaptak a reagálásra. A Legacy of Atlantis esetében is hasonló filozófia érvényesülhet, ahol a kihívás megmarad, de kevésbé válik igazságtalanná.

A teljesen az alapoktól újraépített remake így egyszerre próbál hű maradni a klasszikus Tomb Raider hangulatához és megfelelni a mai játékosok igényeinek. A fejlesztők célja egyértelműen az, hogy a játék ne csak nosztalgikus élmény legyen a veteránok számára, hanem egy olyan kaland, amelybe az újak is különösebb előtanulmányok nélkül bele tudnak vágni, anélkül hogy az első óra végén a kontrollert a falhoz vágnák.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)