A Marvel Rivals közössége hetek óta találgat arról, vajon a játék használja-e az úgynevezett EOMM-rendszert, vagyis az engagement optimized matchmakinget. Ez egy olyan megoldás, amelyben a fejlesztő szándékosan alakítja a mérkőzéseket, hogy a játékosokat folyamatosan a képernyő előtt tartsa, például egy vesztes széria után mesterségesen kedvezőbb ellenfeleket adva. A gyanú azért merült fel, mert sokak szerint túl gyakran tapasztalhatóak egyoldalú, igazságtalannak tűnő meccsek.
A fejlesztő azonban most tisztázni próbálta a helyzetet. A vezető harci tervező, Zhiyong egy közösségi videóban kijelentette: a Marvel Rivals nem alkalmaz EOMM rendszert. Szerinte az, hogy bizonyos játékosok mégis manipulációt sejtenek, leginkább a csapatméretből fakad. Mivel hatfős összecsapásokról van szó, a siker nem csak az egyéni képességeken múlik, hanem a kommunikáción, a szerepek összehangolásán és a stratégián. Ha például egy kiváló játékos kevésbé kedvelt szerepbe kerül, az jelentősen ronthatja a csapat esélyeit.
Zhiyong arra is kitért, hogy a fejlesztők szándékosan nem vezettek be szerepkiosztó sort, mert ezzel több szabadságot szerettek volna adni a játékosoknak, valamint változatosabb taktikák születhetnek. Elismerte ugyanakkor, hogy a közösségben sokan inkább hosszabb várakozási időt is elfogadnának, ha ezzel jobb minőségű, kiegyensúlyozottabb meccsekhez jutnának. A játékosok emellett a helyezések bevezetését is szorgalmazzák, hogy pontosabban tükrözze a rendszer az egyéni szintet.
A Netease őszinte megszólalását sokan értékelték, még ha nem is mindenki elégedett a jelenlegi matchmakinggel. A Marvel Rivals így továbbra is megosztja a közösséget, de a fejlesztők szerint nincs háttérben rejtett manipuláció, csak a csapatalapú játékmenet bonyolultsága.