A mesterséges intelligencia rohamos térnyerése a játékiparban nem újdonság és Strauss Zelnick, a Take-Two Interactive vezérigazgatója a CNBC-nek adott interjúban elmondta, hogy a vállalat már aktívan vizsgálja, hogyan lehetne AI-t méginkább beépíteni a játékfejlesztésbe.
Zelnick szerint a mesterséges intelligencia elsősorban a fejlesztési folyamat hatékonyságát növelheti, korábban is elmondta, hogy az AI célja nem az, hogy "munkahelyeket szüntessen meg", hanem hogy átvegye a monoton, ismétlődő feladatokat, így a fejlesztők "érdekesebb és kreatívabb munkára koncentrálhassanak."
A vezérigazgató példaként a szinkronmunka automatizálását említette, mert ha egy mesterséges intelligenciát betanítanak egy színész hangjára, az képes lehet természetes párbeszédeket generálni a játékban, anélkül, hogy minden egyes mondatot manuálisan kellene rögzíteni. Zelnick szerint ez a megközelítés segíthet abban, hogy a nem játszható karakterek sokkal életszerűbben reagáljanak a játékosokra.
Ez a módszer nem újdonság, a The Finals és Arc Raiders fejlesztője, az Embark Studios már korábban alkalmazott hasonló technológiát, hogy változatosabb reakciókat hozzon létre, ugyanakkor sokan kritizálják az efféle megoldásokat, mivel ezek veszélybe sodorhatják a szinkronszínészek megélhetését, ha a kiadók inkább digitális másolatokat használnak a valódi előadók helyett.
A mesterséges intelligenciát a jövőben könnyedén lehet majd a játékélmény gazdagítására használni, de egyelőre nem úgy látszik, hogy a nagy játékosok közben arra is figyelnének, hogy az iparban dolgozó emberek is boldogok legyenek.