A Schedule 1 az idei év egyik legnagyobb meglepetés sikere az indie játékok között, ami nem akkora meglepetés, mert olyan simet nem sokat láttunk, amiben egy drogbirodalmat kell felépíteni. A játék témája azonban könnyen akadályokba ütközhetett volna, ha a Steam elutasítja a megjelenését, viszont Tyler, a játék fejlesztője erre az esetre is készült egy "B-tervvel".
"A fejlesztés elején volt egy vészforgatókönyvem. (...) Ha a Steam valamiért nem engedte volna megjelenni, egyszerűen átalakítottam volna egy farming szimulátorrá. Kivettem volna minden droggal kapcsolatos elemet, és maradt volna a gazdálkodás, de szerencsére nem volt rá szükség."
- mesélte Tyler a GamesRadarnak. Tyler hozzátette, hogy néhány országban, köztük a saját hazájában, Ausztráliában is, a játék nem aratott osztatlan sikert.
"Ausztráliában gyakorlatilag betiltották, ami elég kellemetlen volt, de végül sikerült megoldani, hogy ott is megjelenhessen."
A játék egy kicsit olyan, mint a Breaking Bad, vagyis a csodálatosan fordított Totál szívás. A karakterünk egy új városba költözik, ahol fokozatosan építgeti a droghálózatát. A játékosok kannabiszt termeszthetnek, illetve metamfetamint főzhetnek, miközben igyekeznek elkerülni a rendőrség és rivális bandák figyelmét.
A Schedule 1 esete különösen érdekes annak fényében, hogy a közelmúltban a Horses fejlesztői arról számoltak be, hogy a Steam elutasítása miatt a stúdiójuk akár bezárásra is kényszerülhet, mivel a döntés ellen nem tudtak fellebbezni. Szóval mondhatjuk, hogy a Valve sem különösebben következetes azzal kapcsolatban, hogy mit szabad és mit nem.
