Hirdetés

A Denuvo fejlesztője könyvet írt arról, miért veszélyes játékokat emulálni

|

Az ingyenes e-bookot a Denuvót is fejlesztő Irdeto publikálta.

Hirdetés

Sokáig szélmalomharcnak tűnt a videojátékokat fejlesztő cégek küzdelme a töréseket készítők ellen, aztán megjelent a Denuvo, és ugyan a kezdeti időszakban pillanatok alatt elvérzett ez a védelem is, lassan csak megnyert egyre több harcot, mostanra pedig mindössze egyetlen csapat (vagyis állítólag egyetlen személy) maradt, amelyik még sikeresen töri fel a Denuvo védelmét, ők sem azonnal.

A vállalat, miután leszámolt az illegális másolatokkal, most az emulátorokat nézte ki magának, mint új ellenséget.

Hirdetés

A könyv "A játékemuláció veszélyei a fejlesztők számára: Eléggé aggódsz?" címet kapta, a Denuvo mögött álló Irdeto pedig hosszasan mesél arról, hogy bizony ez az egyre fejlődő irányzat mennyire nagyon veszélyes a fejlesztőkre nézve: nem csak bevételtől eshetnek el, de a megítélésükön is csorba eshet.

"Az emuláció sok játékos szerint kiemelkedően fontos a videojátékok megőrzésének szempontjából, mivel kitolja a címek élettartamát, és sokkal könnyebben elérhetővé is teszi azt a közösség számára."

Aztán rátérnek a lényegre:

"A cél most már azonban ennél több. Manapság nemcsak a régebbi, ikonikus játékokat emulálják, hanem frissebb címeket is. Ez nemcsak az új játékok bevételeit veszélyezteti, hanem a régi játékokét is, hiszen a retro játékok értékesítése újra jövedelmező lehet a licenctulajdonosok számára."

A könyv ezen kívül arról ír, hogy az emulált játék sokszor technikai problémákkal és grafikai hibákkal van fűszerezve, amiből a játékosok tévesen azt a következtetést vonhatják le, hogy a fejlesztők hibáztak, nem pedig az emulátor működik tökéletlenül.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Utóbbi állítással aligha lehet egyetérteni, hiszen szinte minden emulátor oldalán világosan fel van tüntetve, hogy melyik játékokat képes futtatni, hol akadhatnak problémák, és mik azok a címek, amikkel próbálkozni is kár.

A videojáték-iparban eddig is voltak olyan fontos szereplők, akik nem nézték jó szemmel, ha a játékaikat a natív hardveren kívül teszik elérhetővé, és miközben egy népszerű emulátor steames megjelenése örvendetes hír, az e-könyv megjelenése egy szomorú jövőt vetít előre.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)