Még akkor is, ha egy olyan hatalmas, alsó hangon is 180 órás szerepjátékról is van szó, mint a Persona 5 Royal, a karakterek idővel kifutnak a mondanivalóból. Mi lenne, ha ez változhatna a jövőben? Ezt a kérdést tette fel magának az Art From The Machine néven futó tehetséges modder is.
Fogta, és bekötötte az OpenAI ChatGPT rendszerét a The Elder Scrolls V: Skyrim VR verziójába, rávasalta az xVASynth nevű felolvasó programot, és hozzáadta a Whispert, ami képes az általa beszélt szöveget írott (a számítógép által értelmezhető) nyelvezetté fordítani.
Az eredmény pedig az lett, hogy a játékos a saját szavait használva beszélgethet az NPC-kkel, akiknek a szövegeit az MI generálja a kontextusól függően. Hosszas magyarázás helyett inkább meg is mutatnánk a felvételt, hogy hogyan is működik ez a gyakorlatban:
Az valószínűleg senkit nem lep meg, hogy a "szinkron" meglehetősen fura, a válaszok gépiesek, és az egész olyan természetellenesnek érződik. Egy nagyon régi játékról beszélünk, amire három keresztbekötött rendszert húztak rá, így nem váratlan, hogy az eredmény korántsem hibátlan.
Ettől függetlenül a mod bizonyítja, hogy az MI beépítése elképesztő lehetőségeket nyithat meg a szerepjátékok fejlesztői előtt, pláne, ha VR-szintű átélésről beszélünk. Elképesztő (és egy kicsit talán félelmetes) belegondolni, hogy mi lehetne az eredménye annak, ha egy nagy stúdió fektetne bele egy hasonló projektbe.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!