Hirdetés

A Bungie-nál is tombol a szexizmus és a crunch?

|

Bár a cég nemrég kiállt az egészségtelen munkahelyi kultúra ellen, huszonhat alkalmazott beszámolói szerint a Bungie sem éppen álommunkahely.

Hirdetés

Az elmúlt pár évben nagyon gyakori visszatérő téma lett a játékfejlesztő stúdiókra jellemző munkahelyi kultúra kritizálása és különösen nagy figyelmet kapott minden ilyen eset, miután az Activisiont egy állami munkaügyi szerv perelte be, mert egy nyomozást követően úgy látta, hogy a cég minden stúdiójában elfogadhatatlan állapotok uralkodnak.

A botrány kibontakozása alatt több más neves kiadó és stúdió szolidaritást vállalt a munkahelyi abúzus és diszkrimináció áldozataival, illetve elítélte a káros bánásmódot és szokásokat, viszont az IGN legújabb nyomozásából kiderülhet, hogy talán ezen cégek között is lehetnek olyanok, akiknek szintén van mit rejtegetniük.

Hirdetés

Az amerikai IGN-en jelent meg az a cikk, amelyben a Bungie 26 volt és jelenlegi alkalmazottja számolt be arról, hogy a stúdió már évek óta küzd a crunch és a diszkrimináció látszólag megoldhatatlannak tűnő problémáival. A riport szerint a cég narratív csapatát különösen sok sérelem érte: a beszámolók szerint nagyon gyakoriak voltak a különféle ízléstelen, homofób megjegyzések és rasszista poénok, amelyeket a vezetőség minden alkalommal azzal vett védelmébe, hogy csak viccnek szánták.

Nem csak a belső sérelmeket ignorálták, hanem a kívülről érkező fenyegetéseket is, ugyanis amikor a Destiny 2: Curse of Osiris kiegészítő megjelent, rengeteg rajongó a női írókat vádolta a közepes fogadtatásért. Még halálos fenyegetéseket is küldtek bizonyos alkalmazottaknak, a cég ellenben  semmilyen módon nem támogatta azokat, akiket ilyesfajta támadások értek.

A beszámolók szerint Pete Parsons vezérigazgató egy nyílt levelet is kapott a problémákkal kapcsolatban, de teljesen figyelmen kívül hagyta és végül a felmondással való fenyegetés volt az, ami változtatásokra késztette a vezetőséget. Parsons az IGN-nek adott válaszában kért elnézést az alkalmazottaktól:

"Nem azért vagyok itt, hogy kétségbe vonjam vagy elutasítsam azok a tapasztalatait, akik az idejüket és a tehetségüket felajánlották a stúdiónknak. A tetteink, vagy sok esetben azok hiánya fájdalmat okozott ezeknek az embereknek. Szeretnék személyesen és minden olyan alkalmazott nevében is bocsánatot kérni, akikről tudom, hogy szintén együttéreznek azokkal, akik megosztották ezeket a történeteket."

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján könnyű lenne üres ígéretnek tekinteni ezt a nyilatkozatot, ám az IGN által megkérdezett alanyok szerint igenis érezhető, hogy a stúdió próbált pozitív változásokat elérni az utóbbi években. A fentebb említett vezetőség nagy része már nem dolgozik a stúdióban, bár Parsons maga is elismerte, hogy valószínűleg túl sokáig vártak azzal, hogy eltávolítsák őket.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Nehéz lesz tartós megoldásokat találni ezekre a problémákra, hiszen az Activision példája egyre világosabban mutatja, hogy ezeknek a jelenségeknek igen mélyen gyökeredző okai vannak, de remélhetőleg a Bungie keserédes példája iránymutató lehet azoknak a stúdióknak, akik szintén nem akarják örökre halogatni a változtatásokat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)