A 2K Games és a Gearbox Software bejelentette, hogy a Borderlands 4 hivatalosan is aranylemezre került, azaz lezárult a fejlesztés fő szakasza, így semmi nem állhat a szeptember 12-i premier útjába a PlayStation 5, Xbox Series X|S és PC platformokon. A játék korábban szeptember 23-án jelent volna meg, de a stúdió előrehozta a dátumot - saját bevallásuk szerint nem a GTA VI miatt, amely azóta 2026 májusára csúszott. A Borderlands 4 előrendelései már június 16-án elindultak, és noha a 2K most még magabiztos, a játék hivatalos X-posztja szerint:
"A Gearbox keménycsávói elérték a mérföldkövet, aranylemezre kerültünk!",
nem példa nélküli, hogy utólagos halasztások történjenek, még ilyen stádiumban is.
A Borderlands 4 idén nyáron nem csak a fejlesztési státuszával került a figyelem középpontjába. Július 14-én Randy Pitchford, a Gearbox vezérigazgatója kiszivárogtatta a Kairos névre keresztelt teljes térképet, ami alapján egy minden korábbinál nagyobb, nyílt világú játékra lehet számítani. A PC-s verzió már most 100 GB tárhelyet igényel a Steamen, ami szintén megerősíti a jelentős tartalmi bővülést a harmadik részhez képest.
A játék árazása is felkavarta az állóvizet: az eredeti 80 dolláros ár komoly felháborodást váltott ki a rajongók körében. Pitchford cinikus válasza, a
"Ha igazi rajongó vagy, megoldod",
csak rontott a helyzeten, végül a 2K engedett a nyomásnak: a Standard Edition 69,99 dollárba kerül, a Deluxe 99,99-be, míg a Super Deluxe kiadás 149,99 dollárt kóstál, ami már tartalmazza a Bounty Packot, a Vault Hunter Packot, új régiókat és történeti küldetéseket is.
A Borderlands széria eddig közel 93 millió példányban kelt el világszerte, a Borderlands 3 pedig a 2K leggyorsabban fogyó címe lett több mint 22 millió eladott példánnyal, amelyből 1,1 millió a megjelenés hetében talált gazdára. A negyedik rész aszinkron nehézségszabályozása és egyéni co-op élménye sokat ígér, de a kérdés az: képes lesz-e az új rész megőrizni a sorozat lendületét?