A Take-Two Interactive szárnyai alá tartozó 2K Games több sikeres franchise-t is a magáénak tudhat a BioShocktól a Borderlandsen és az XCOM-on át a koronaékszer NBA 2K-szériáig, de a múltban azért több zajos bukást is elkönyvelhetett a kiadó. A jelenleg az Amazon Games élén álló Christoph Hartmann, a cég 2017-ben távozott társalapító-vezetője nemrég a GamesIndustry.biznek adott egy átfogó interjút, amelyben sok egyéb téma mellett három kudarcos IP, az Evolve, a Battleborn és a Spec Ops: The Line történetére is reflektált.
A 2012-ben megjelent Spec Ops: The Line egy külső nézetes modern háborús lövölde volt a német Yager Developmenttől, amely az 1998-ban elindult Spec Ops-szériát próbálta rebootolni, ám hiába bírt meglepően erős, provokatív sztorival, a játékmenet és a multiplayer hiányosságai ellehetetlenítették a sikert.
A produkció bukása kapcsán Hartmann elmondta, hogy eleve az anyacég Take-Two nyomására adott zöld utat a fejlesztésnek, mivel "odafent" nem akarták leírni a Spec Ops franchise-t. Az egykori vezető visszaemlékezése szerint egy Call of Duty-szerű játékot igyekeztek csinálni, de végül meggyőzték magukat, hogy az Activision sikerszériája túl sokat vállal, ezért nekik elég lesz csak tizedannyi munkát beletolniuk. A veterán szakember 10 év távlatából odáig ment, hogy alapjaiban kérdőjelezi meg a CoD kihívásának létjogosultságát:
"A győztes mindent visz a játékokban, és kész. Ha megnézzük, hogy az EA mennyit fektetett abba, hogy [a Battlefielddel] a Call of Duty ellen harcoljon, nem tudom, hogy kijön e náluk a matek vagy sem, de ez olyan csatának hangzik, amit... egyáltalán miért is akarnál megvívni?"
Ami a 2015-ös Evolve-ot illeti, itt látszólag minden megvolt a sikerhez: a single player elemekkel megtámogatott PvP-lövöldét a Left 4 Dead-szériát is jegyző Turtle Rock Studios szállította, és a bazi nagy szörny vs. katonák felállásban apríthattunk benne. A sokrétű taktikázásnak teret engedő mély mechanikáit dicsérték is a kritikusok, a teljes csomag azonban nem volt elég ahhoz, hogy hosszabb távon is kitartson mellette a közönség, így 2018-ban lelőtték a szervereit.
A játék kapcsán Hartmann szintén felettesi nyomást emleget, szerinte ugyanis a kizárólag PVP-re építő Titanfall gyenge konzolos fogadtatása miatt berezeltek a Take-Two illetékesei, és ők erőltették, hogy a meglehetősen suta PvE-aspektus is bekerüljön a játékba. Az Amazon Games első embere emellett arról is meg van győződve, hogy ingyenes játékként kellett volna kiadniuk az Evolve-ot, de végül a pénzügyi kockázat miatt nem volt elég bátor ehhez a döntéshez.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Végezetül pedig hasonló sztori a 2016-os Battleborné is, amely a Take-Two és a Garbox Software saját arena shooterje akart lenni, de csúnyán elvérzett a vele egy időben rajtoló Overwatch ellenében. Hartmann úgy véli, hogy ebben a túl korai (2014-es) E3-as bemutatónak is fontos szerepe van, ami után nem tudtak időben szállítani. Ennél is fontosabb viszont, hogy a Blizzard egyszerűen lemosta őket marketingben.
"Az Activision Blizzard 10:1 arányban felülmúlta a mi hirdetési büdzsénket. Valamit ugyan mi is csináltunk [az eladások befolyásolását illetően], de ez nyilvánvalóan nem volt ahhoz fogható, amit ők az Overwatchcsal műveltek."
- véli az 2 Games társalapítója, aki anno 20 év után, hivatalos indoklás nélkül hagyta ott a céget. Ha részletesebben is érdekelnek a 2K-s sztorik, érdemes átfutni a teljes interjút, amelyből az is kiderül, hogy milyen különös módszerrel választották ki a Borderlands: The Pre-Sequel borítóját (a lustábbak kedvéért: az lett a végleges változat, ami a legjobban tetszett Hartmann kutyájának).