Ha valaki még nem volt biztos abban, a Gamescom a világ legnagyobb videójátékos eseménye, akkor a 2025-ös kiadás annak minden kétségét eloszlatta. Az idei rendezvény ugyanis új rekordot állított fel: 357 ezer látogató zarándokolt el Kölnbe, ami 6,5 százalékos növekedést jelent a tavalyi, már önmagában is impozáns 335 ezer főhöz képest. A résztvevők 128 különböző országból érkeztek, ami jól mutatja, hogy a játékvilág ünnepe már régen kinőtte az európai kereteket, és valóban globális fesztivállá vált.
A szervezők ez alkalommal sem spóroltak az újdonságokkal. A szórakoztató részleg új csarnokot kapott, a független fejlesztők számára nagyobb területet biztosítottak, sőt, a kültéri programokat is tovább bővítették. Az eredmény: egy olyan fesztiválhangulat, amelyben a hardcore játékosok, az iparági szakemberek és a kíváncsiskodó érdeklődők egyaránt megtalálhatták a számukra izgalmas élményeket. Az más kérdés, hogy közben mintha kezdene kiveszni a szív és a lélek a rendezvényből, de ez elsősorban az iparág hibája.
Mindenesetre üzleti oldalról nézve is nagy volt a pezsgés. 72 országból összesen 1568 kiállító mutatkozott be, hetven százalékuk külföldről érkezett. A 40 nemzeti pavilon között olyan újoncok is helyet kaptak, mint Thaiföld, Dubaj vagy éppen Kirgizisztán. A szakmai látogatók száma 34 ezer volt, köztük a legnagyobb növekedést az amerikai, kínai, kanadai és japán jelenlét mutatta. A Koelnmesse elnök-vezérigazgatója, Gerald Böse büszkén jelentette ki, hogy a Gamescom képes egy tető alá hozni az üzletet a szórakozással, és az idei számok, valamint a 233 ezer négyzetméternyi kiállítótér mindezt fényesen igazolták.
De nemcsak a helyszínen döntöttek rekordokat: a digitális tartalmak is szárnyaltak. Szombat este világszerte több mint 630 millióan néztek a Gamescomhoz kapcsolód tartalmakat, ami elképesztő, több mint 105 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Az Opening Night Live különösen erős számokat produkált, hiszen 72 millió megtekintéssel (ez majdnem duplája a 2024-es 40 milliónak) a rendezvény történetének eddigi legnézettebb nyitóeseményévé vált. Felix Falk, a német videójáték-ipari szövetség ügyvezető igazgatója szerint a Gamescom 2025 minden korábbinál nagyobb, sokszínűbb és nemzetközibb volt, és jól példázza, hogy a videójátékok, az iparág és a közösség milyen pozitív erőt képviselnek világszerte.
A kísérőrendezvényként zajló Devcom sem maradt le a rekorddöntésben: a szakmai konferencia 5400 látogatót vonzott, ami 6 százalékos növekedést jelent. Októbertől pedig új néven, Gamescom Dev-ként folytatja tovább, még szorosabban összekapcsolva magát a fő rendezvénnyel.