Hirdetés

A Borderlands 4 csak akadozva futott a Nintendo Switch 2-n a Gamescomon

|

Komoly teljesítményproblémák árnyékolják be a Switch 2 jövőjét a Borderlands 4 demója után.

Hirdetés

A Gamescom 2025 egyik legjobban várt kipróbálható újdonsága a Borderlands 4 Nintendo Switch 2-es változata volt, ám a beszámolók szerint a képet nem a látvány, hanem az akadozás uralta. Több résztvevő, köztük az X-en posztoló EpicNNG is arról számolt be, hogy a játék alig tudta tartani a 30 FPS-es teljesítményt, miközben a konzol dokkolt módban futott, és mindössze négy ellenfél jelent meg a képernyőn.

A helyzetet súlyosbította a komoly bemeneti késés, valamint az erősen lebutított renderelési felbontás, ami felvetette a kérdést, vajon a DLSS és a Frame Generation technológiák megfelelően működnek-e a Nintendo új gépén. Bár a Switch 2-t mindössze két hónapja dobták piacra, nem ez az első cím, amely komoly gondokkal küzd rajta: az Elden Ring: Tarnished Edition esetében is arról számoltak be a játékosok, hogy bizonyos helyzetekben 15 FPS-ig zuhant a képfrissítés.

A Borderlands 4 Switch 2-es portját a Gearbox Software fejleszti, amely a jelek szerint nehezen birkózik meg a hardver korlátaival. Randy Pitchford, a cég vezérigazgatója elismerte a problémákat, ugyanakkor kiemelte, hogy a fejlesztés során a tartalmi paritást és a cross-play támogatást helyezték előtérbe, a magasabb framerate rovására. A játék október 3-án érkezik Switch 2-re, míg más platformokon - Xbox Series S|X-en, PlayStation 5-ön és PC-n - már szeptember 12-én megjelenik.

Hirdetés

További kellemetlen meglepetést okozott, hogy Pitchford megerősítette: a Switch 2 fizikai változata sem lesz teljes értékű, mivel a Borderlands 4 68 GB-os mérete meghaladja a konzol kártyáinak kapacitását. Emiatt a vásárlóknak kötelezően le kell majd tölteniük a játék jelentős részét, valószínűleg egy Game-Key Card megoldással.

A fejlemények komoly vitát indítottak a játékosközösségben arról, vajon a Switch 2 képes lesz-e hosszabb távon is megfelelő kézi konzolos élményt nyújtani a legnagyobb AAA-címek esetében, vagy a hordozhatóságért cserébe a teljesítmény marad tartósan a gyenge pontja.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)