Ahogy arról korábban már beszámoltunk, folyamatosan zajlik a Magyar Streamer Bajnokság, amit a TheVR csapata és a ROG közösen szervezett. A mai napon már el is indult a LAN, ahol az A csoport legjobb négyese a B csoport legjobb négyese ellen játszik egyenes kieséses rendszerben.
Az eseményt végig élőben tudjátok követni az MSB Twitch csatornáján, mi pedig a rendezvény előtt beszélgettünk Janival, Blyyy-jal és a ROG csapatával a magyar esport helyzetéről és arról, hova tudunk még eljutni, ha lekűzdjük a hazai szcéna gyermekbetegségeit.
bLYYY örül neki, hogy "1-1 magyar játékos feltűnik a profi csapatokban, így van kinek szurkolni pár játék esetében", de hozzáteszi, hogy "ha több verseny lenne itthon, biztos több csapat lenne, akik aktívan játszanak és akkor talán lehetne magyar csapatnak is szurkolni egyszer…"

Jani egy kicsit borulátóbb - vagyis realistább - a magyar esport helyzetével kapcsolatban.
Jelenleg sajnos pontosan olyan, mint 10 évvel ezelőtt. Nincsenek ismertebb csapatok, akiknek lehetne szurkolni. Nincsen szurkoló bázis. Nincsenek nagyobb magyar versenyek, amiket komolyan lehetne venni, lehetne rájuk készülni. Szóval van baj. A jövője kérdéses. Vannak nagyon tehetséges magyar játékosok, akik helyt tudnak állni külföldön. Én ezt az irányt látom validnak, hogy játékosoknak fogunk szurkolni, és a játékosok miatt külföldi csapatoknak.
Daghistani Péter a ROG magyarországi marketing menedzsere egyetért a srácokkal és ő a márka révén belülről látja a nemzetközi helyzet kontrasztját is.
Jani tökéletesen megfogalmazta a legnagyobb problémát, a jelent és az elmúlt évek stagnálását megnézve sajnos a jövőt is. A Republic of Gamers nemzetközi szinten az elmúlt közel 20 évben számos top csapatot támogatott, mint például a NiP vagy jelenleg az egyik legjobb formában lévő Counter-Strike 2 csapat, a Team Vitality. A hazai porondon is voltak próbálkozásaink, de egyelőre inkább az MSB-hez hasonló megmozdulásokban és az egyéni jó teljesítményekben látjuk a lehetőségeket.

Teljesen egyet kell értenünk a srácokkal, a magyar esport fejetlensége tűnik a legnagyobb akadályának, hogy valódi csapatok nőhessenek ki. blYYY szerint elsősorban "kellene egy alap adatbázis, ami összefogná az itthoni esport minden versenyét, játékosát, csapatát, így lehetne tudatosan készülni és tervezni egy évre". Jani egyetértett és hozzátette, hogy "a hazai esportokat támogató médiát reformálná meg, hogy teljesen függetlenek legyenek, és hogy valóban mindenről beszámoljanak, ami esport". Való igaz, hogy a hazai esport egy jelentős része jelenleg állami kézben van és jelenleg nem éppen a legjobb helyzetben.
Szakmai oldalról Daghistani Péter úgy látja, hogy "nagyon hiányoznak a hosszabb távon konzisztens csapatok, a számukra biztosított folyamatos versenyzési és megjelenési lehetőségek, illetve a játékosok brandépítésével járó folyamatok, amik teret nyithatnak a marketingnek is".
Pedig van potenciál a magyar játékosokban, bLYYY torzsit és sl3ndet hozta fel példának, akik sok mindent elértek nemzetközi szinten, és Jani is úgy látja, hogy egyénileg van jelenleg kiugrási lehetőség.
Én is úgy gondolom, hogy egyénileg bármit el lehet érni. CS-ben elég ha grindolja az ember a Faceitet, és ha elég ügyes, az fel fog tűnni.

Amikor a példaképeikről kérdeztük a srácokat, akkor egyöntetűen mindenki Kodiakot mondta, aki feltehetően minden magyar esport-szerető ember szívében különleges helyet foglal el. bLYYY még megemlítette torzsit és DeadFoxot is, akik szintén nem csak végtelenül tehetséges játékosok, de emberként is nagyon szerethetőek.
Öröm számunkra látni, hogy a csapat olyan megmozdulásokat szervez, ami felemeli a streamer közösséget. Arra a kérdésre, hogy milyen hasonló megmozdulásokat terveznek a jövőben, egyelőre csak kedvesen elterelő válaszokat kaptunk. Jani és bLYYY annyit azért elárult, hogy lesz még MSB és terveznek más játékokat is behúzni.
Az MSB szervezése is épp elég feladat. A későbbiekben tervezzük kibővíteni a játékpalettát. Mindenképpen tervben van hasonló megmozdulás.
- erősítette meg Jani. Ekkor viszont eszünkbe jutott egy egy másik rendezvény, ahol a TheVR csapata elvert minket Siege-ben egy pár éve.
Haha! És tényleg volt ilyen! Már el is felejtettem!
- mondta Jani, majd a jelenlegi esélyeiket latolgatva hozzátette, hogy "vannak tőlünk erősebb csapatok, de a LAN egy teljesen más élmény. A színpad, a közönség, a hangok, a rezgések megváltoztatják a játékélményt. Kiderül mi lesz, de szerintem van esélyünk".

Daghistani Péter, a magyar ROG Marketing Managere szerint a márka büszként állt be a rendezvény mögé, bár szerényen nem akarta rögtön társadalmi felelősségvállalásnak nevezni, annak ellenére, hogy egy ilyen rendezvény az esport és a streamer közösségnek egyaránt kiemelkedően hasznos.
Társadalmi felelősségvállalásnak talán túlzás lenne nevezni, de szerintem jól mutatja, hogy mi nem engedtük el az esport világát és azt sem, hogy releváns gamer márkaként olyat élményeket és lehetőségeket kínáljunk, amit mástól nem kap meg a hazai közösség.
Péter azt mondta, hogy "a végső döntés meghozatalakor számomra az is nagyon fontos volt, hogy már a tavaly télen megejtett első MSB 4 meetingen olyan ötletekkel dobálóztunk oda-vissza a srácokkal, amiket még itthon senki sem valósított meg". Magunk is több alkalommal dolgoztunk együtt a TheVR-ral és jó tapasztalatokkal váltunk el, ezért kíváncsiak voltunk, hogy a ROG hogyan látja a közös munkát.
Az ASUS és a Republic of Gamers is régóta a srácokkal van, hol szorosabban, hol kevésbé, de a jó kapcsolat folyamatos. Én közel 6 éve kezdtem velük a közös munkát ebben a szerepkörben (korábbról ismerjük egymást) és nagyon hamar eljutottunk oda, hogy ha valamilyen érdekes újdonságunk jön velük szembe, vagy egy olyan projektben gondolkodnak, amiben tudják, hogy szívesen partnerek lennénk, akkor Jani már dobja is a Messenger üzenetet nekem. Ez visszafelé is igaz, ha valamilyen különlegességünk, nagy újításunk érkezik a hazai piacra, akkor én keresem őket akár még bőven embargó előtt és átbeszéljük, hogy ez mitől különleges és hogyan lehetne bemutatni a közönségüknek. Ennek a dinamikus kapcsolatnak köszönhetően az elmúlt években számos olyan együttműködésünk volt, amivel a srácok nemzetközi szinten is elsők között mutathatták be a legmenőbb újdonságainkat.

Az MSB 4-en ismét számos exkluzív ROG merch talál majd gazdára, Péter személyes kedvence pedig a 3D nyomtatós aktivitásuk, melynek keretében a helyszínen egy saját fejmásukkal díszített ROG figurával gazdagodhatnak azok, akik megváltották jegyeiket.
A rendezvényt élőben tudjátok követni az MSB Twitch csatornáján.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!