Hirdetés

A Silent Hill f japán stílusban járatja maximumra a pszichológiai nyomasztást

|

A Silent Hill sorozat új felvonása ezúttal Japánba visz, ahol nemcsak a félelem, hanem a főhősnő Hinako széteső családi élete is rémisztő hangulatot teremt.

Hirdetés

Az 1960-as évek elején, a távoli Ebisugaoka faluban indul Hinako története, amely egy alkoholista, bántalmazó apa, alárendelt anya és titokzatos, eltűnt nővér árnyékában bontakozik ki. Már a nyitányból érezni, hogy valami szörnyű készülődik. A klasszikus jumpscare-ek mellett a játék sokkal inkább a folyamatos nyomásra és feszültségre épít: a megszokott életerőcsík mellé bekerült egy elmeállapotot jelző mérő is, a fegyverek pedig idővel elkopnak, így a játékos kénytelen megválogatni, mikor és hogyan küzd meg az ellenségekkel.

A kétórás demó során a beszámolók alapján Hinako elhagyja otthonát, ám a falu ijesztően üresnek tűnik. Egy összeroncsolódott madár, a mindent elborító vörös indák és a szokásos köd mind előrevetítik a katasztrófát, amelyet marionettszerű szörnyek és iskolásnak öltöztetett rémségek pecsételnek meg. Hinako nem harcos, mozdulatai lassúak és esetlenek, a fegyverek használata komoly kihívást jelent, így a menekülés és az ügyes időzítés sokszor fontosabb, mint az erőszakos megoldás.

A játékmenetet színesítik a hokora szentélyek, amelyek mentési pontként szolgálnak, valamint az új "sanity" rendszer, amely nemcsak a látványt és hangokat torzítja a mentális állapot romlásával, hanem gazdasági döntések elé is állítja a játékost. A tárgyak vagy a józanság visszaállítására, vagy szentélynél felajánlva különleges charmokra költhetők, amelyek Hinako képességeit erősítik.

Hirdetés

A hangulatot folyamatos rejtélyek fokozzák: egy titokzatos rókaszellem jelenik meg, aki álarc mögül szólítja Hinakót nevén, a nővérről készült emlékek és naplórészletek pedig szándékosan hiányosak és eltorzítottak. A játék nem a zombik szétlövésére épít, sokkal inkább a japán horror hagyományait követi, ahol a pszichológiai nyomasztás és a tehetetlenség érzése dominál.

A demo nagyon úgy fest, hogy egyértelművé tette, a Silent Hill f bizony tényleg mer új irányt venni: kevesebb akció, több szorongás, kísérteties helyszínek és idegőrlő szellemi játszmák várják a játékosokat. A teljes játék megjelenése már nincs messze, és minden jel arra utal, hogy az egyik legnyugtalanítóbb Silent Hill élmény érkezik.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)