Hirdetés

A Silent Hill f japán stílusban járatja maximumra a pszichológiai nyomasztást

|

A Silent Hill sorozat új felvonása ezúttal Japánba visz, ahol nemcsak a félelem, hanem a főhősnő Hinako széteső családi élete is rémisztő hangulatot teremt.

Hirdetés

Az 1960-as évek elején, a távoli Ebisugaoka faluban indul Hinako története, amely egy alkoholista, bántalmazó apa, alárendelt anya és titokzatos, eltűnt nővér árnyékában bontakozik ki. Már a nyitányból érezni, hogy valami szörnyű készülődik. A klasszikus jumpscare-ek mellett a játék sokkal inkább a folyamatos nyomásra és feszültségre épít: a megszokott életerőcsík mellé bekerült egy elmeállapotot jelző mérő is, a fegyverek pedig idővel elkopnak, így a játékos kénytelen megválogatni, mikor és hogyan küzd meg az ellenségekkel.

A kétórás demó során a beszámolók alapján Hinako elhagyja otthonát, ám a falu ijesztően üresnek tűnik. Egy összeroncsolódott madár, a mindent elborító vörös indák és a szokásos köd mind előrevetítik a katasztrófát, amelyet marionettszerű szörnyek és iskolásnak öltöztetett rémségek pecsételnek meg. Hinako nem harcos, mozdulatai lassúak és esetlenek, a fegyverek használata komoly kihívást jelent, így a menekülés és az ügyes időzítés sokszor fontosabb, mint az erőszakos megoldás.

A játékmenetet színesítik a hokora szentélyek, amelyek mentési pontként szolgálnak, valamint az új "sanity" rendszer, amely nemcsak a látványt és hangokat torzítja a mentális állapot romlásával, hanem gazdasági döntések elé is állítja a játékost. A tárgyak vagy a józanság visszaállítására, vagy szentélynél felajánlva különleges charmokra költhetők, amelyek Hinako képességeit erősítik.

Hirdetés

A hangulatot folyamatos rejtélyek fokozzák: egy titokzatos rókaszellem jelenik meg, aki álarc mögül szólítja Hinakót nevén, a nővérről készült emlékek és naplórészletek pedig szándékosan hiányosak és eltorzítottak. A játék nem a zombik szétlövésére épít, sokkal inkább a japán horror hagyományait követi, ahol a pszichológiai nyomasztás és a tehetetlenség érzése dominál.

A demo nagyon úgy fest, hogy egyértelművé tette, a Silent Hill f bizony tényleg mer új irányt venni: kevesebb akció, több szorongás, kísérteties helyszínek és idegőrlő szellemi játszmák várják a játékosokat. A teljes játék megjelenése már nincs messze, és minden jel arra utal, hogy az egyik legnyugtalanítóbb Silent Hill élmény érkezik.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)