Hirdetés

World of Warcraft - mennyit változott a PvE?

|

A World of Warcraft lassan 10 éve ültet milliókat a képernyők elé, s ez idő alatt rengeteget változott a játék képe. A Blizzard egy kis nosztalgiára hív mindenkit.

Hirdetés

Ha valaki csak az elmúlt években kezdett WoWozni, valószínűleg fogalma sincs, milyen nehézségekkel kellett szembenézniük azoknak, akik még az alapjátékban akarták megmutatni, hogy ők bizony ki tudnak állni a tűzből.

A vanilla WoW idején (az első kiegészítő előtt) még 40 fős raidek, off-combat újraélesztők és végtelen potion körül forgott a PvE. Az insták exponenciális léptékben nehezedtek, csak akkor léphettél feljebb, ha a lehető legjobb geart szedted össze. A HC guildek legnehezebb feladata az volt, hogy olyan csapatot állítsanak össze, ahol legalább 60 ember folyamatosan aktív, így bőven van lehetőség finomhangolni az egyes harcok összetételén, szereposztásán. Ezzel párhuzamosan bevezetésre kerültek a 20 fős raidek is, mint AQ vagy ZG, amelyek bebizonyították, hogy megfelelő mechanikákkal a 20-25 fős harcok is jelenthetnek kihívást.

A Burning Crusade-ben kidobták a 40 fős raideket, helyette 10 és 25 fős instákat kaptunk. A bossok közt voltak egyértelműen egyszerűek, amelyek csak azért kerültek be, hogy bárki elmondhassa magáról, neki bizony van killje az adott dungeonben. Az end-bossok bizony a legjobb guildeket is megizzasztották, Sunwell Plateau utolsó két bossát, M'urut és Kil'jaedent még a hardcore raiderek közül is csak nagyon kevesen látták a következő kiegészítő előszeleként érkező patch előtt, ami olyan szinten rúgta fel a balance-ot, hogy boldog-boldogtalan verte agyon a játék akkori legnehezebb ellenfeleit, mindenféle taktikát mellőzve.

Ezt követte 2008-ban az új kiegészítő, na meg az Activision-Blizzard fúzió, amely hatalmas kihatással volt a játék egészére. Azonnal látszott, hogy nagyobb közösség számára akarják elérhetővé tenni a kontentet, egyszerűsödtek a kasztok, visszahozták az alapjáték klasszikus instáját, bevezették a heroic-módokat, így a casual játékosok is látták a kontentet, de a keménymagnak is megmaradt a kihívás.

A Blizzard Raiding Azeroth névre keresztelt cikksorozata ezt a témát járja körül, természetesen jóval bővebben, számos fontos részlettel kiegészítve. Az első rész a Wrath of the Lich King kiegészítőig taglalja az eseményeket, míg a második a Cataclysm és a MoP változásait elemzi. Egy jövőbeli harmadik epizódban a következő kiegészítő raidjeiről esik majd szó, érdemes lesz azt is figyelemmel követni.

Ti mikor kezdtetek WoWozni?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)