Jelentős fordulóponthoz érkezett a Peanuts (Mogyorók) története: a Sony megállapodást kötött a kanadai WildBrainnel, amelynek értelmében többségi tulajdont szerez Charles M. Schulz ikonikus alkotásában. A Snoopyt, Charlie Brownt és társaikat felvonultató franchise 41 százalékos részesedéséért a Sony 630 millió kanadai dollárt, azaz közel 151 milliárd forintot fizet, a tranzakció lezárása azonban még hatósági jóváhagyásokhoz kötött.
Az üzlet következtében a Sony Music Entertainment Japan és a Sony Pictures Entertainment együtt összesen 80 százalékos tulajdonrészt birtokol majd a Peanuts Holdings LLC-ben, míg Schulz családja megtartja a fennmaradó 20 százalékot. A Peanuts jogainak kezelése és az üzleti működés továbbra is a Peanuts Worldwide feladata marad, amely a holding teljes tulajdonú leányvállalata, ám a cég mostantól a Sony-csoport konszolidált részeként működik. A napi irányítást elsősorban a Sony Music Japan végzi majd, szoros együttműködésben a Sony Picturesszel.
A Sony már 2018 óta érdekelt a Peanutsban, és azóta tudatosan építi a márkát, miközben megőrizte a jó kapcsolatot Schulz örököseivel. A vállalat célja most az, hogy globális hálózatát és szakértelmét felhasználva tovább növelje a Peanuts értékét, és biztosítsa, hogy a több mint 75 éves franchise a következő generációk számára is releváns maradjon. A Sony vezetői hangsúlyozták, elkötelezettek Schulz szellemi örökségének tiszteletben tartása mellett, miközben új lehetőségeket keresnek a karakterek további fejlődéséhez.
A WildBrain számára az üzlet stratégiai jelentőségű, hiszen a bevételből teljes egészében rendezni tudja adósságait, és felszabaduló forrásait más ikonikus márkák, például a Strawberry Shortcake és a Teletubbies fejlesztésére fordíthatja. A cég ugyanakkor nem tűnik el teljesen a Peanuts környékéről: több éven át partner marad, továbbra is részt vesz a tartalmak terjesztésében, kezeli a Snoopy YouTube-csatornát, valamint Európában, a Közel-Keleten és Ázsia jelentős részén kizárólagos licencügynökként működik. Emellett a WildBrain egy exkluzív stúdiót is üzemeltet az új Peanuts-projektekhez, köztük a már bejelentett animációs mozifilmhez, az Apple TV-vel kötött megállapodás keretében, amely 2030-ig biztosított.
A Peanuts 1950. október 2-án indult hódító útjára, amikor Schulz képregénye hét amerikai újságban debütált. Azóta világszerte ismert és szeretett branddé nőtte ki magát, amely televíziós sorozatokban, különkiadásokban, fogyasztói termékek ezreiben, vidámparkokban és digitális platformokon is jelen van. A Sony belépésével Snoopyék jövője minden eddiginél stabilabbnak tűnik, még ha a rajongók számára most az a legnagyobb kérdés, milyen új irányt vesz majd a legendás figurák története.