Továbbra is masszívan növekszik az Xbox üzletág - igazolta a 2025-ös pénzügyi év 3. negyedévéről szóló friss jelentés. Ez alapján az Xbox bevételei 5 százalékkal, 5,72 milliárd dollárra nőttek az előző év azonos időszakához képest, meghaladva az előzetes várakozásokat. A szép számok főleg az Xbox Game Pass, a Call of Duty és a Minecraft sikereinek köszönhetők: az Xbox Content & Services részleg 8 százalékos növekedést produkált. Ugyanakkor a hardverek terén már nem ennyire fényes a helyzet: az Xbox konzoleladások 6 százalékkal estek vissza, amit viszont a Microsoft előre be is kalkulált.
Satya Nadella, a Microsoft vezére, természetesen elégedetten summázta az eredményeket: havonta már több mint 500 millió aktív játékost érnek el, rekordot döntött a felhőalapú játékidő (150 millió óra egyetlen negyedév alatt), és az AI is egyre nagyobb szerepet kap az Xbox ökoszisztémában - például a frissen bemutatott Copilot játéktárs funkcióval. Ráadásként az Egy Minecraft film is tarol a mozikban, ami a játék aktív felhasználóinak számát 75 százalékkal dobta meg.
Azonban az ünneplést árnyalja egy kellemetlenebb hír is: az Xbox brutális áremeléseket jelentett be. A konzolok, a kontrollerek és a heasetek is drágultak, egyedül a Game Pass díja maradt változatlan, de kérdés, hogy meddig.
Ne feledjük, hogy a 2024-es pénzügyi évben az Xbox több mint 21 milliárd dollár bevételt termelt, és időarányosan jobban áll mint egy éve, tehát valószínűleg a mostani áremelés nélkül is jobban zárt volna. Az áremelés - infláció ide, vámtarifák oda, növekvő fejlesztési költségek meg amoda -, azért is elgondolkodtató lépés, mert ellenkezik a Microsoft deklarált céljával, mely szerint a lehető legtöbb képernyőre szeretné eljuttatni a játékait. A magasabb árnak viszont pont hogy piacszűkítő hatása van. Bár az is igaz, hogy a törvényszerűen tovább zsugorodó, Xbox-eladások, és emiatt lassabban növekvő felvevőbázist többszörösen ellensúlyozhatja a multiplatform játékkiadással.