Hirdetés

Nekiestek a Naughty Dog fejesének, miután támogatóan nyilatkozott a mesterséges intelligenciáról

|

Több játékipari szereplő sem ért egyet Neil Druckmann szavaival.

Hirdetés

Bár sokan erős fenntartásokkal kezelik, per pillanat minden jel arra utal, hogy a mesterséges intelligencia a videojátékokba és a fejlesztési folyamatokba is beépül majd - a kérdés nyilvánvalóan az, hogy pontosan hogyan. Az Electronic Arts fejese, Andrew Wilson például kifejezetten bizakodóan tekint a technológiára, mi több, a stúdió fejlesztői is izgatottak az AI adta lehetőségekkel kapcsolatban.

Nemrégiben Neil Druckmann, a Naughty Dog vezetője és kreatív fejese is szólt néhány szót a technológiáról, amiről egészen pozitívan vélekedett. Úgy gondolja, a mesterséges intelligencia lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy "kalandosabb projekteket vállaljanak, és feszegessék a történetmesélés határait a játékokban."

Hirdetés

Tekintve, hogy egy erősen ellentmondásos témáról van szó, várható volt, hogy többen is beleállnak majd Druckmann szavaiba, még annak ellenére is, hogy a fejes elismerte: "számos etikai kérdés van, amivel foglalkozni kell."

A Dragon Age egyik fejlesztője, David Gaider az alábbi sorokat írta Twitter/X bejegyzésében:

"Ha elolvasod az interjút, elég egyértelművé válik, hogy az ő [Neil Druckmann - a szerk.] történetmesélésről alkotott elképzelése elsősorban a rendezésről szól. Úgy tűnik, az egyetlen dolog, ami megakadályozza, hogy a mesterséges intelligencia a Naughty Dog saját íróinál jobb legyen, az a képesség, hogy kifinomult legyen rendezésben. A »néhány etikai kérdés« mellett, nyilvánvalóan."

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Majd úgy folytatta:

"Ez mellőzi azt a gondolatot, miszerint az együttműködés egy különálló tényező. Hogy azok az emberek, akik egy rendező alatt dolgoznak, nem azért foglalkoznak játékokkal, hogy alacsonyabb fizetést kapjanak és kevesebbet dolgozzanak - a szívük mélyén mind történetmesélők, és szeretik a játékokat. Ők nem akadályok, akiket félre kell dobni egy mesterséges intelligenciát dicsérő személy miatt."

Egy szabadúszóként tevékenykedő játékipari szereplő, Nessa Cannon szintén hangot adott ellenérzéseinek - ő elsősorban a mesterséges intelligencia által generált történet és az azt övező tartalom minőségével kapcsolatban fejezte ki aggodalmát.

"Szívesen megnéznék egy videót arról, ahogyan megpróbálja az AI segítségével »feszegetni a történetmesélés határait«."

- írta kissé cinikusan.

Akadt olyan is, aki szavak nélkül adott hangot egyértelmű nemtetszésének. Josh Sawyer, a Fallout: New Vegas rendezője - Druckmann mondandójára reagálva - az alábbi képet posztolta ki Twitter/X oldalán:

Szerintetek jogos a felháborodás?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)