Ha nem is szólt akkorát, mint az Activision Blizzard vagy akár a Bungie felvásárlása, jó sok szemöldök szaladhatott homlokközépig, amikor tulajdonosaik arról értesültek, hogy a Sqaure Enix túladott néhány IP kivételével, mint például a Life is Strange és a Just Cause, túladott a teljes nyugati portfólióján. A vevőként színre lépő Embracer Group (a Koch Media, a Saber Interactive és a THQ Nordic tulajdonosa) potom 300 millió dollárért nemcsak a Crystal Dynamics, az Eidos Montreal és a Square Enix Montreal stúdiókat kaparintotta meg, hanem a Tomb Raider, a Deus Ex, a Thief, a Legacy of Kain és más játékok jogait is.
A negyedik negyedéves pénzügyi jelentés alapján a cégcsoport nem zárt olyan jó évet, mint az iparág többi szereplője, 525 millió dolláros bevétel mellett 168 milliós mínusz az eredmény. A jövőre vonatkozó tervekben viszont már bérelt helyük van a legújabb szerzeményeknek is.
"A legutóbbi negyedév zárása után tovább erősítettük fejlesztői kapacitásunkat és IP-portfóliónkat azáltal, hogy megállapodást kötöttünk a Crystal Dynamics, az Eidos Montreal és a Square Enix felvásárlásáról, beleértve a Tomb Raider, Deus Ex, Thief, Legacy of Kain és más IP-kat. A bejelentés rendkívül pozitív visszhanggal járt. Hatalmas potenciált látunk nemcsak a folytatásokban, hanem remake-ekben, remasterekben, spinoffokban, valamint transzmédia projektekben csoport szerte"
- fogalmaz a jelentés.
Az Embracer Group már korábban is nagy lelkesedéssel újított fel régebbi játékokat (gondoljunk csak a Destroy All Humans! remake-re), tehát a belengetett tervek jól illeszkednek a cég eddigi gyakorlatába. A megnevezett franchise-ok közül eddig csak a Tomb Raider Unreal Engine 5-ös folytatásáról tudunk, de alighanem csak idő kérdése, hogy kiderüljön, mikor kapunk például új Deus Exet vagy Legacy of Kain játékot.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Ami pedig a médiumokon átívelő franchise-építést illeti, a Dark Horse Entertainment korábbi felvásárlása biztosítja, hogy képregények és egyéb kiadványok formájában olyanok is megismerkedjenek a brandekkel, akik nem feltétlenül játszanak. És meglehet, több olyan kollaborációra látunk majd példát a jövőben, mint a Netflixnél fejlesztés alatt álló Tomb Raider anime sorozat.