Hirdetés

Az Xbox szerint már nem a PlayStation az ellenfél, hanem a TikTok és a mozik

|

A Halo: Campaign Evolved PS5-megjelenése után az Xbox vezetője kijelentette, hogy a cég már nem konzolháborút vív, hanem a közönség figyelméért harcol a TikTokkal és a filmiparral.

Hirdetés

A videójáték-világban egykor elképzelhetetlennek tűnt, hogy egy Halo-játék megjelenjen PlayStationön, mostanra azonban ez a valóság. A legendás sorozat újrakevert változata, a Halo: Campaign Evolved jövőre érkezik PS5-re, és ez csak a jéghegy csúcsa. Az Xbox egyre több exkluzív címet enged át más platformokra, köztük a Sea of Thievest, a Groundedet, sőt a Forza Horizon 5-öt és az Indiana Jones and the Great Circle-t is.

Matt Booty, az Xbox játéktartalomért és stúdiókért felelős elnöke a The New York Timesnak adott interjúban azt mondta, a vállalat célja ma már nem az, hogy konzolcsatát nyerjen, hanem hogy elérje a játékosokat bárhol, ahol épp vannak.

"A legnagyobb versenytársunk nem egy másik konzol. Egyre inkább a TikTokkal és a filmekkel versenyzünk az emberek idejéért"

- fogalmazott. Szerinte a játékosok ma már nem kötődnek annyira egy adott platformhoz, mint korábban, és a jövő a többplatformos elérésé.

Hirdetés

A bejelentések azonban árnyoldallal is járnak. A Bloomberg korábbi riportja szerint a Microsoft óriási nyomást helyezett az Xbox-divízióra, hogy az iparági átlag feletti, 30 százalékos nyereségi arányt érjen el. Ez több ezer elbocsátáshoz, projektleállításhoz és az Xbox Game Pass árának emeléséhez vezetett. Booty mindössze annyit mondott a leépítésekről:

"A leépítések nehezek, de a vállalatirányítás részei."

A Halo-sorozat eddig több mint 10 milliárd dolláros bevételt hozott és több mint 81 millió példányban kelt el világszerte, így nem csoda, hogy a Microsoft a kultikus franchise-t is bevonja a stratégiába. Az új Halo: Campaign Evolved az Unreal Engine-re épül, és várhatóan 2026-ban jelenik meg immár PlayStation 5-re is.

Egy évtizede még elképzelhetetlen lett volna, hogy a Halo, a Forza vagy a Gears of War a Sony konzolján tűnik fel. Most viszont úgy tűnik, az Xbox számára a valódi kihívás már nem a PlayStation, hanem az, hogy megmaradjon a játékosok figyelmének végtelenül szétszabdalt piacán, ahol a rivális már nem másik kontroller, hanem egy másodpercnyi görgetés a TikTokon.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)