A Microsoft még a 2013-as Gamescomon jelentette be, hogy ID@Xbox néven támogatói programot indít a független fejlesztők számára, melynek keretében a kisebb csapatok kedvezményes feltételek mellett maguk adhatják ki a játékaikat Xboxra és Windowsra.
A múlt héten került sor a program legutóbbi seregszemléjére, ahol több izgalmas indie-újdonságot is láthattunk, most pedig néhány beszédes adat került nyilvánosságra az ID@Xbox eddigi eredményeiről.
Chris Carla, az Xbox vezető tartalomkurátora blogbejegyzésben közölte, hogy a független fejlesztők jogdíjak és bevételek formájában már több mint 2,5 milliárd dollárt kerestek a programmal, az utóbbi három évben pedig közel megduplázódtak az ID@Xbox partnereinek bevételei. A posztból az is kiderül, hogy már több mint 3000 indie játék érhető el az Xboxon, az elmúlt két évben pedig több mint 1000 alkotó csatlakozott hozzájuk.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Nem vagy vele egyedül, ha úgy érzed, hogy ezek a játékok valahogy mégis háttérbe szorulnak az AAA-címekhez képest, a Microsoft így a jövőben ezen is igyekszik majd változtatni:
"Az egyik terület, amelyről sokat beszélünk a fejlesztőkkel és a játékosokkal, a felfedezhetőség. A Microsoft csapatai minden nap azon dolgoznak, hogy segítsenek megoldani a felfedezéssel kapcsolatos kihívásokat, hogy a játékosok megleljék a számukra kedves címeket, és hogy a fejlesztők is megtalálják a közönséget a játékaikhoz."
Az ID@Xbox mellett említésre került a Microsoft előfizetős játékkatalógusa, a Game Pass is, melyen keresztül Carla szerint már több százmillió dollárnyi licencdíjat fizettek ki a fejlesztőknek és kiadóknak. Ami pedig a közönséget illeti, a Game Pass-tagok állítólag 30%-kal több műfajba kóstolnak bele, és 40%-kal több címmel játszanak, mint a kizárólag vásárlásokkal élő felhasználók.