A legújabb elemzések szerint a játékipar egyre nagyobb szeletet hasít ki a globális szórakoztatóiparból, és a jövőben is folyamatos növekedésre lehet számítani. Egy friss PwC jelentés azt jósolja, hogy a videojátékok nemcsak hogy jobban teljesítenek, mint a zene- és a filmes iparág együttvéve, vagy éppen kis országunk, de a következő években az iparág egyik legnagyobb növekedési forrása is lehet.
A PwC szakértői szerint a videojátékok 2024-es bevételei 224 milliárd dollárt tettek ki, összehasonlításképpen - bár nyilván nem összemérhetően - Magyarország GDP-je ugyanebben az évben 222,9 milliárd dollár volt. A szakértők szerint a játékipar 2029-re közel 300 milliárdra hízik, míg más digitális szórakoztatóformák, például a streaming szolgáltatások a túlzsúfolt piac és a fogyasztó költési kedvének visszaesése miatt lassulnak, a videojátékok váratlan ellenállást tanúsítottak a gazdasági alapvetésekkel szemben.
A cég "fényes pontnak" nevezi a videojátékokat az iparban, amelyek sikeresen ellenálltak az olyan gazdasági bizonytalanságoknak, amelyek más iparágakat sújtottak.
Más elemzőcégek is hasonló növekedésre számítanak a videojáték-iparban, egy másik tanulmány szerint 2028-ra a világ népességének fele, vagyis mintegy 4 milliárd ember lesz gamer.