Még a ZeniMax Media (Bethesda, id Software, Arkane stb.) bekebelezésénél is nagyobb horderejű ügylet az Activision Blizzard felvásárlása, ami teljesen átrajzolja a videojáték-ipar térképét, a jelentősége akkora (ebben a cikkben boncolgattuk), hogy ezt már a Sony sem hagyhatta szó nélkül.
A PlayStation konzolok gyártójának minden bizonnyal komoly fejtörést okoz a kedden bejelentett akvizíció, és nem csak azért, mert nagyot esett a részvényei árfolyama. Fennáll ugyanis annak a veszélye, hogy a platform elveszíti az egyik legjövedelmezőbb franchise-t. A Call of Duty: Vanguard annak ellenére is az élbolyban végzett tavaly, hogy csak novemberben jelent meg, és nem is sikerült túl jól.
Minden bizonnyal ezért adott ki olyan közleményt a Wall Street Journalnek vállalat, amelyben szerződéses kötelezettségeire emlékezteti az Activision Blizzard leendő tulajdonosát, a Microsoftot.
"Azt várjuk, hogy a Mircosoft a szerződéses megállapodásoknak megfelelően jár el, és gondoskodik arról, hogy az Activision játékai multiplaform címek maradjanak."
Az említett szerződések minden bizonnyal a Sony és az Activision Blizzard között létrejött marketingmegállapodásokat takarják, ezek tették lehetővé, hogy bizonyos tartalmak teljesen vagy ideiglenesen PlayStation-exkluzívak legyenek. Érdemes megjegyezni, hogy az Xbox 360 idején hasonló együttműködés volt a Microsoft és az Activision Blizzard között.
Előfordulhat, hogy akár több évre előre szerződtek a felek, ha pedig így van, akkor a Microsoft minden bizonnyal azután is tiszteletben tartja a már megkötött megállapodásokat, hogy már lezárult az ügylet, és teljes kontrollt gyakorol az Activision Blizzard felett. Így tett a Deathloop és a Ghostwire: Tokyo kapcsán is.