Újabb kemény döntést kellett meghoznia a lengyel People Can Fly csapatának: a stúdió hivatalosan is bejelentette, hogy leállítja két készülő játékának fejlesztését. A Gemini és a Bifrost kódnevű projektek törlésének hátterében elsősorban kiadói bizonytalanság, illetve anyagi forráshiány áll. A stúdió vezérigazgatója, Sebastian Wojciechowski egy LinkedIn-posztban erősítette meg, hogy az elkerülhetetlen megszorítások komoly létszámleépítéssel is járnak.
A Gemini projekt - amelyet korábban a Square Enix jegyzett kiadóként - a vezető szerint amiatt került parkolópályára, mert a partnercég sem szerződéses, sem kommunikációs szinten nem adott egyértelmű jelzést a folytatásról vagy a leállításról. A Bifrost - egy önállóan fejlesztett VR-játék - esetében pedig egyszerűen elfogyott a pénz, így annak sorsa is megpecsételődött.
Ez már nem az első alkalom, hogy a People Can Fly fájdalmas lépéseket tesz. 2024 végén már törölték a Project Victoria néven futó fejlesztést, akkor szintén a Bifrost csapatát is csökkentették. A mostani lépések tehát egy hosszabb távú racionalizálási folyamat részei, amely a korábban reményteljesen indult, ám később megbicsaklott együttműködések árnyékában zajlik.
A stúdió neve a Gears of War: Judgement és az Outriders révén vált ismertté, utóbbi ugyan kultjáték státuszt vívott ki magának, de anyagilag nem hozta a várt sikert. Ennek ellenére a PCF-nél nincs teljes megállás: továbbra is készül a Sony számára fejlesztett Project Delta, valamint az Xbox The Coalition stúdiójával közösen gyártott Gears of War: E-Day is a csőben van.
A helyzet jól mutatja, milyen törékeny lett a középméretű stúdiók pozíciója a mai játékiparban: egyetlen bizonytalan partneri kapcsolat, egy elmaradó szerződés vagy finanszírozás akár éveken át tartó munkát is veszélybe sodorhat. A People Can Fly most újraépítkezésre készül, de az eddigi jelek alapján ez egyre keservesebb menetnek ígérkezik.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!