Hirdetés

Az Istencsászár szerelmére, mi történt a Warhammer 40K mögött álló Games Workshop logójával?

|

A legendás brit cég a modern minimalizmust választotta a fantázia helyett.

Hirdetés

Ha valaki geekként nőtt fel a kilencvenes vagy kétezres években, a piros-sárga Games Workshop logót biztosan felismeri. Ez díszítette például Budapesten azokat a boltokat, ahol apró műanyag, fém vagy gyanta figurákat lehetett vásárolni, hogy aztán bonyolult szabályok szerint csatázzanak az asztalon orkok, törpék és űrgárdisták. Azóta a márkanév masszívan a Warhammerre tolódott, ami sokkal inkább a játékélményre, mint a céges háttérre fókuszál, és az egykori hobbiüzlet mára milliárdos sikersztorivá nőtte ki magát. A nottinghami székhelyű vállalat 2024-ben például 18 millió fontot osztott ki a dolgozói között, miután az éves adózás előtti nyeresége a százmilliókat súrolta.

Az új logóval viszont a Games Workshop is belépett a minimalizmus korszakába. A hivatalos céges felületeken - például az álláshirdetéseknél és a vállalati történeti idővonalon - már a modern, sans-serif betűtípus köszön vissza, ami egyenes vonalaival tökéletesen illeszkedik a mai dizájntrendekhez, és könnyebben illeszthető bármilyen irodai vagy digitális környezetbe. Csak éppen szájbacsűrt ronda a klasszikushoz mérten.

Balra a régi logó látható, jobbra pedig az új
Balra a régi logó látható, jobbra pedig az új

Hirdetés

A rajongók így értető módon most nosztalgiával gondolhatnak vissza a régi, klasszikusnak mondható sárga-vörös logóra, de a cég mostanra végleg kettéválasztotta a játékélményt nyújtó Warhammer-bolthálózatot és a háttérben működő, pénzügyi fókuszú vállalatot. Ennek kvázi manifesztációja lett most a vitatott logóváltás.

A döntés első látásra bármennyire is fura, igazából teljesen logikus, még ha sok régi rajongó sóhajt is fel keservesen a változás láttán. A fogyasztói oldalon marad a kaland és a fantázia, az élhető, élvezhető dizájn, míg a céges identitás beállt a modern vállalati sorba, ahol a tiszta, egyszerű betűtípus éppúgy elfér a nyomtatott beszámolókon, mint a nyugdíjprogramok dokumentumain. A Games Workshop ezzel végérvényesen belépett a nagyvállalati felnőttkorba, miközben a terepasztalokon továbbra is űrgárdisták és démonhercegek vívják véres csatáikat. Ettől persze geekként nem fáj kevésbé a dolog az embernek... 

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)