A The Last of Us Online fejlesztésének elkaszálása komoly törést jelentett a Naughty Dog jövőjében, különösen a stúdió live service irányába tett, egyelőre félbehagyott lépései kapcsán. Most azonban a törölt projekt rendezője, Vinit Agarwal új fejezetet nyit: Japánba költözik, ahol saját játékstúdiót alapít. A hírt maga a fejlesztő osztotta meg az X-en, hozzátéve, hogy hamarosan több részlet is napvilágot lát majd az új vállalkozásról. Agarwal lépése önmagában is figyelemre méltó, de még érdekesebbé válik a kontextus ismeretében. A The Last of Us Online egy ambiciózus, élő szolgáltatásként működő, többjátékos cím lett volna a Sony égisze alatt, ami egy, a sorozat világában játszódó, nagytérképes, lootalapú, extraction shooterként működött volna, afféle The Division vagy Escape from Tarkov típusú játékként lehet elképzelni. A projektet azonban végül 2023-ban hivatalosan is elkaszálták.
A Naughty Dog akkori közleménye szerint nehéz döntést kellett meghozniuk: vagy teljes egészében live service játékokra állnak át, vagy maradnak a stúdiójuk hagyományos erősségénél, a narratív alapú, egyjátékos élményeknél. Végül az utóbbit választották, és ezzel elengedték a The Last of Us Online-t is. A projekt vezetője azonban másként látja a jövőt. Agarwal néhány nappal ezelőtt egyértelművé tette, hogy továbbra is a többjátékos címekben hisz:
"folytatom a multiplayer játékok készítését, mert ez az, amiért szenvedélyesen dolgozom"
- írta.
Japánba költözése és új stúdiójának alapítása tehát nemcsak egy személyes döntés, hanem egy szakmai állásfoglalás is a játékipar jelenlegi irányairól. Egyelőre nem tudni, hogy pontosan milyen típusú játékokon dolgoznak majd, vagy kik lesznek Agarwal partnerei a projektben, de az már most világos, hogy a cél az élő szolgáltatás és multiplayer műfaj újraértelmezése, immár saját irányítás alatt. Érdekesség, hogy a törölt játékról belső körökben még mindig jó véleménnyel vannak. Shuhei Yoshida, a Sony Interactive Entertainment egyik legismertebb arca nemrég elárulta, hogy szerinte The Last of Us Online "nagyszerű" volt, amikor kipróbálta.
A Naughty Dog eközben visszatért gyökereihez: nemrég frissítette a The Last of Us Part II: Remastered változatát, amely immár lehetővé teszi a történet időrendi sorrend szerinti végigjátszását, egy újabb lépés a történetközpontú élmények felé. Agarwal új stúdiója tehát egyfajta válasz a Naughty Dog döntésére, és talán esély egy olyan élő szolgáltatású, online többjátékos játék létrehozására, amely valóban képes lesz megvalósítani azt a víziót, amit a The Last of Us Online nem tudott. Várjuk a további bejelentéseket.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.